Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hur en "slipsten dras"...

Kategori: Allmänt

..eller vad det nu heter... Sa till maken idag att, "vi kan väl åka en sväng till Backlunds möbler i Linghed" (ett ställe ett par mil från Falun) och reka lite"... "Vi behöver ju en ny soffa, för den vi har börjar bli ganska så nedsutten och sliten, vi har ju haft den i över tolv år"... Sagt och gjort, vi åkte dit och "rekade", så nu levereras en ny soffa om dryga månaden.. Jag är så nöjd! Nu hör det till saken, att vi har aldrig kommit hem från just den möbelaffären tomhänta, kanske beroende på duktig personal (Magnus) eller för att vi är så nöjda med just personalen och utbudet. Ser fram emot den nya soffan och att få ändra lite färgskala i vardagsrummet.. Ute har det varit töväder sen igår kväll, då det faktiskt regnade, men det har det visst gjort lite här och var.. Helgen är snart över och få se, om mormors lille prins Ture kommer på besök i veckan, gör han inte det så åker jag till Gävle! Han har varit sjuk med feber, men är på bättringsvägen igen och jag tror, att det beror på tänder, det spricker ju fram nya lite då och då.. Har varit upp till äldsta dottern, de små kungligheterna har kommit hem från fadern och lilla prinsessan ringde och frågade om jag inte kunde komma och hälsa på, så jag tog sparken och jädrar vad det gick undan! Regn och så ett par minusgrader just nu, snacka om bra sparkföre! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Vad kul med en ny soffa! :-) Sånt kan verkligen pigga upp. Och vad du donat och stått i med att städa bort julen - och tvättat fönster!!! Mina lärer då få vara skitiga till våren nu för det tar ingenting att putsa nu då det både snöar och regnar så det rinner efter rutorna. :-) Den här veckan får julen vara kvar hos mig (men granen ska jag ta bort) då jag får besök av ett gäng f.d. jobbarkompisar på fredagkväll men sen ska även jag ta stortag och städa undan julen.

    Kul att åka spark. Måste se till att få sambon att ta ner min spark som hänger uppochner i taket på carporten. Inte en chans att jag når att ta ner den. :-)

    Kramen.

    2011-01-09 | 20:31:39
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Skrev en kommentar här nyss men det försvann visst...?

    2011-01-09 | 20:34:42
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Härligt med lite nytt hemma! :D Och bra affärer med duktig personal handlar man ju gärna i.

    Kan se tant Raffa framför mig på sparken, svischa förbi och stänka ner ev. passerande! :D



    Kram kram!

    2011-01-09 | 20:40:22
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Doris säger:

    Låter härligt med en ny soffa,här är allt "bättre begagnat" ...

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-01-09 | 23:38:30
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Det var inte alls meningen att julen skulle städas ut så tidigt, fick ett ryck bara!

    Jo, det är kul med en ny soffa och den lär vi väl ha till vi "lägger upp årorna"..

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Trevligt bemötande, det gör ju att man återkommer till just den affären..

    Jadu, det bara scvischar till när jag kommer med sparken!

    Ha dé!/Kram



    Doris:

    Allt annat är nog "bättre begagnat" här hos oss, jag gillar att ta reda på och använda det som "ratas" av andra, mycket kan göras med lite färg..

    Ha dé!/Kram

    2011-01-10 | 09:30:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hej, o grattis till nya soffan! Vi har under våra femton år tillsammans köpt en enda ny soffa, men säkert ett halvt dussin begagnade! Med flera fyrfotingar i huset som har lov att hoppa upp i möblerna så är det ingen idé att offra stora pengar på soffor som snart blir solkiga. Senast köpte vi två skinnsoffor, dem är jag mycket nöjd med, är så enkelt att torka av dem.

    Ombyte förnöjer säger dom ju, nu får du skaffa nya gardiner också!

    Kramen

    2011-01-11 | 15:11:10
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: