Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det där med att ha katt...

Kategori: Allmänt

..,kan vara ganska äckligt!
Öppnade altandörren och tänkte ropa på Elvis, ser honom komma springande med något grått i munnen och jag slänger igen dörren med en rungande smäll!
Vad hade han där, om inte en gråsparv som fortfarande levde!
Ja, jag kallar ju inte honom för "fågelskräcken" för intet om man så säger..
Efter en kvart ungefär, då han hållt på och "lekt" med den stackars gråsparven så kom väl Elvis på, att han inte ätit kvällsmat ännu och sen blev det bara...
Det var så makabert att se alla dessa fjädrar som stack ut ur mungipan på honom och jag tänkte, att "den där nosen kommer inte jag att pussa"!
Men, jag måste säga, att det är intressant att se, hur en katt som faktiskt är ett rovdjur (ja, jag vet ju det) kan leka med sitt byte så länge innan de dödar det och hur roligt katten faktiskt verkar ha!
Nu kom han nyss in och tittade i matskålen om det fanns någon fräsch mat och vad gjorde jag? Jo, jag fyllde ju på lite smarrigt eftersom han säkert inte blev mätt på en sketen gråsparv!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Mja...jag är inte alls förtjust när katter har kommit med fåglar...möss går an. :o)

    Min svägerskas katt kom hem med harungar och grannarna rasade, haha. Det är ju bara deras instinkt så man kan ju inte skälla och vänja bort det heller.

    2011-07-18 | 22:36:34
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Katter är verkligen rovdjur och det är därför jag har respekt för dem och helst håller mig på avstånd (utom när jag är kattambulans, vill säga)

    /Musen NEJ! Tofflan



    Kram, för resten! :D

    2011-07-19 | 09:51:08
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:

    Javisst är det deras jaktinstinkt som säger att de ska jaga fåglar, harungar, möss och annat smått och gott, men visst är det äckligt!

    Kom på mig med att INTE berömma Elvis igår, det ska man ju göra har jag hört...

    Ha dé!

    2011-07-19 | 15:18:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Vi har nog lika mycket respekt (lät bättre än att vi är rädda) för katter..

    Jag har lite svårt för det där "barbariska" i katters natur, men..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-19 | 19:34:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Tur att du fick stängt dörren ! En kväll när jag kom in från mjölkningen hade mina fått in varsin fågel, de var levande och hade skitit överallt när de försökte fly katterna ... Jag fick faktiskt ut dem oskadade och sedan dess har vi haspen på fönsterna !

    Skönt att Elvis har återhämtat sig så bra ändå ;-).

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-07-19 | 23:35:35
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Min fasa, det är att Elvis ska ta med byten hem och in, han har ju sin kattrappa och går obehindrat in och ut (fast jag stängde den vägen när han hade fågeln i munnen!)

    Jadå, nog har han återhämtat sig, nu är han som "vanligt" igen..dvs. skitstöddig!

    Ha dé!/Kram

    2011-07-20 | 21:47:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: