Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Torsdag....

Kategori: Allmänt

...är det alla redan..
Inte klokt va fort veckorna går, det står inte på förrän skolorna slutar och sommarlovet tar vid!
Lilla prinsessan, hon går de sista veckorna på dagis och jag tror, att hon är lite ledsen över att skiljas från sina kompisar, men hon har en förmåga att lätt skapa nya kontakter så allt kommer säkert att bli så bra så till hösten.
Hon ska ju börja på samma skola som sin storebror,  det är en jättebra skola, med väldigt engagerad personal som är otroligt "lyhörda" och det känns skönt för en gammal mormor...
Kommer ju så väl ihåg hur dåligt prinsen mådde under sin förskoletid och en bit in i ettan innan han fick den stora ynnesten att komma in på den skola han går på nu.
Jag kommer aldrig att förlåta personalen på den gamla skolan, att de lät vår prins må så dåligt utan att ingripa utan valde att ha skygglapparna på!
Fy fan säger jag bara!
Känner, när jag möter vissa ur personalen (vet ju så väl vilka de är) att jag riktigt får bita mig i tungan för att inte säga något!
Men, nu ser vi framåt och alla i familjen är glada åt att båda små kungligheterna kommer att gå på Faluns bästa skola.
Ute är det så vackert, syrenerna blommar för fullt, likaså liljekonvaljerna och på kvällen luktar det otroligt gott!
Maken, han har åkt iväg på jobb, han har varit till tandläkaren nu på morgonen (klockan 7) och det var i princip bara att byta till arbetskläder och sen ge sig iväg!
Få se om han kommer hem vid 15-tiden, det brukar han göra, fast inte igår, då var han inte hemma förrän efter 18 för de var iväg och kollade på ett annat jobb, så nu "ligger det på"....
Bara bra för "gubbarna"!
Jag ska nog ta mig ner på stan en sväng, har ju en dotter som fyller 35 år i början på juni och en liten prinsessa som blir hela 6 år på midsommarafton och jag antar, att de vill ha lite presenter (åtminstone prinsessan)..
Snacka om att man blivit gammal då man har en dotter som fyller 35!!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas det går bra för prinsessan! Måste kännas lite tryggt att storebror redan går i samma skola.

    Gamla? Vi? Äh, det är bara barnen som blir äldre!



    Kram pårej!

    2011-05-26 | 11:59:12
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    PS Härligt för maken med jobb! Jag ska på intervju i morgon...

    2011-05-26 | 11:59:56
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Annaa M säger:

    Jag börjar känna mig gammal när jag har dotter som blir 22. Men allt beror ju på när man får dom förstås! Jag fick mina sent.

    2011-05-26 | 12:01:51
    Bloggadress: http://annaama.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det har du rätt i, jag ser ju ut som sjutton..

    Håller tummarna för dig i morgon!

    Ha dé!/Kram



    Annaa:

    Det stämmer ju, jag skulle fylla 22 det året dottern föddes och på "den tiden" ansågs det inte vara speciellt ungt..

    Ha dé!

    2011-05-26 | 14:02:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: