Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Första snön...

Kategori: Allmänt

...är här!
Ja, ikväll ringde äldsta dottern och undrade om jag hade möjlighet att skjutsa och hämta de små kungligheterna till och från dansen eftersom hon hade punktering på ett däck, vilket hon upptäckte då hon skulle åka iväg...
Som den snälla mor/mormor jag är så åkte jag dit och det regnade, jädrarinåda vad det regnade och haglade!!
Det var det absolut värsta regn/hagelväder jag varit med om, kom faktiskt att tänka på filmen "Day after tomorrow" då det haglade stoooora hagel, större än tennisbollar!
Det finns en parkering vid Musikskolan, mittemot där dottern bor och där satte billarmen igång på en massa bilar eftersom det haglade så hårt!
Efter regnet och haglandet så började det snöa och barnen i huset bredvid oss blev så lyckliga, de sprang ut direkt och hade snöbollskrig!
Jag hoppas verkligen att det inte är en massa snö och halt imorgon bitti för då ska maken och jag åka till Hulån som ligger i Västerdalarna (10 mil), mågen i Gävle har stuga där och det är problem med elen enligt Fortum...
De ska komma mellan 8-10 någon gång så det blir för maken och mig att ge oss iväg absolut senast halv 7 och vi tar med oss äggmackor och choklad, för som sagt mellan 8-10 kommer de ju, ja, om nu inte den här stormen som härjar ställer till det ännu värre och de behöver all personal till akutjobb förstås...
Visserligen skulle jobbet bara ta några minuter...
Har faktiskt fått pussa på alla mina små kungligheter idag!
Yngsta dottern och Ture kom till Falun en sväng, de skulle låna några resväskor för de åker till Thailand på lördag och blir borta två veckor, är så glad för deras skull, att de har möjligheten att sticka iväg.
Nej, nu ska jag ta och koka mig en kopp thé, känner mig lite "husken".
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jaa, vädret är konstigt! Igår morse var det tio grader varmt här. Klockan 21 på kvällen kom snön och det var runt nollan och trafikkaos - för vi blev ju tvungna att ge oss ut i ovädret...

    Kram och kör försiktigt!

    2011-11-28 | 20:23:16
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Jaa, vädret är konstigt! Igår morse var det tio grader varmt här. Klockan 21 på kvällen kom snön och det var runt nollan och trafikkaos - för vi blev ju tvungna att ge oss ut i ovädret...

    Kram och kör försiktigt!

    2011-11-28 | 20:23:20
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Här har vi plusgrader idag så den lilla snö som föll är på väg bort..

    Men, visst var det ett konstigt väder i söndags, åtminstone när det gällde temperaturen..

    Ha dé!/Kram

    2011-11-29 | 14:37:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: