Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Låååångt mellan inläggen...

Kategori: Allmänt

...är det..
 
Idag är det den sista april och Valborgsmässoafton, vädret är "sådär", det blåser ganska kallt, växlande molnighet och på radion sa de att det var stor risk för nederbörd i form av regn under seneftermiddagen/kvällen.
 
Vi har inga planer på att ge oss ut för att kolla någon brasa maken och jag, det är skönast hemma!
 
Var ju på "pyttedansavslutning" i lördags och han var så duktig vår lille Ture!
Ensam kille bland alla dessa småtjejer (3-4 år) och han bugade så fint när publiken applåderade!
 
På söndagen var det "dopfest" för alla barn som döptes förra året och det var en stor samling av folk, trevligt var det och Ture med moder var med också, det blev så att de sov kvar på loftet hos oss, det är alltid lika mysigt att få umgås lite extra med Ture.
 
Idag vid 15.30-tiden ska maken besiktiga sin motorcykel, han har bestämt sig för att sälja den eftersom han åker så lite med den och det är väl klokt, en motorcykel ska rulla längs vägarna, det mår den allra bäst utav.
 
Ett nytillskott har det blivit i "familjen", det är äldsta dottern som skaffat en hund!
En liten (med betoning på liten) dvärgpincher, fast jag tror att det är mer än pincher i henne, för det är en hon och hon heter Nahla, är tre år (betänkligheter där med) kuperad svans så hon är inte från Sverige från början och så lugn och snäll, lydig också och hur det än är, om hon är äldre än tre år så har hon fått det bra nu, för det märks på henne att hon inte haft det så roligt alla gånger, lillslarvan...
Hon är så liten, väger bara 2 kilo!
Morris, han väger dryga 5 kilo han!
 
Hoppas nu alla får en riktigt trevlig Valborg och 1:a Maj!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja vi är också hemma och det är skönt! Vi har varit iväg på ett ärende och vi har varit ute på promenad, nu räcker det. Det är regn och sol om vartannat här och det blåser som 17.
    Hare gott! Kram!

    2013-04-30 | 18:45:23
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det är ganska "vindigt" här också, så det är skönt att hålla sig hemma!
    Ha dé!/Kram

    2013-04-30 | 21:49:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Nostalgivarning på den! När jag var nio år fick jag äntligen min länge efterlängtade hund och det var en dvärgpinscher. Lilla Dessy blev min älskling i nio år tills vi måste avliva henne pga sjukdom.

    2013-05-01 | 16:57:31
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Naala (som det tydligen ska stavas) är mer lik en Chiuaua tycker jag, kanske lite Pincher i henne, men hon är så "petit" så jag undrar jag..
    Söt och fin är hon vilket som!
    Ha dé!

    2013-05-01 | 18:10:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: