Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Konstigt...

Kategori: Allmänt

..tycker jag..
 
Att det är så lätt och går så fort att få svenskt medborgarskap bara för att man är elitidrottare!
 
Abeba Aregawi heter hon som tog "Svenskt" guld på 1.500 meter igår och människan, hon pratar ingen svenska, bor och tränar i sitt hemland Etiopien!?
Hur är det med alla andra som söker medborgarskap eller uppehållstillstånd?
Inte f-n går det så här snabbt inte!
Det var lika med Ludmilla Engquist ( stavningen? ) hon som kom från Ryssland och som dopade sig, hon fick ju också svenskt medborgarskap på direkten!
Nej, jag gillar inte detta!
 
Ryskan Jelena Isinbayera, hon påstår att det inte finns några homosexuella i Ryssland!?!?
Ja, de kanske gör som i Iran, har ihjäl dem....
Men, att bara säga en sån sak visar ju, hur jäkla rädda de är för regimen, för det finns homosexuella överallt och det ska det få finnas också!
( Om det skulle vara så, då skulle ju alla homofober kunnat emigrera till Ryssland! )
 
Kan heller inte förstå, att det blivit ett sånt jäkla liv bara för att Emma Green Tregaro målade sina naglar i olika färg!
Att bara påstå, att det var "oförskämt" mot Ryssland och att det tagit såna propotioner, det är för mig helt sjukt!
Nej, bojkotta alla länder som förtrycker folk!
 
Idag har jag åkt "Stora Hälsingegårdars väg"...
Var ensam och ja, det var ju fint, det ÄR jättefint i Hälsingland och det finns massor med fina gårdar och hus med mycket snickarglädje, men det hade nog varit roligare om jag hade haft sällskap, men sån är jag, ger mig iväg bara...
 
Nu sitter jag med en cider och ska alldeles strax göra mig lite middag och till middagen tänker jag ta mig ett glas rödvin..
 
I kväll ska jag titta på tv, det är ju Doobidoo, det tycker jag är ett lagom underhållande program ( känner mig som en riktig pensionär! )
 
Hoppas alla får en riktigt bra helg, kom ihåg att det fortfarande är sommar, sensommar, ingen höst ännu för vi är bara i mitten på augusti än så länge!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Hej, jag skrev väl ungefär likadant i min blogg igår, blev besviken som sjutton när hon direkt efter att ha fått medborgarskapet klart emigrerar tillbaka till Etiopien! Konstig prick...
    Nå, bara två dagars idrottande kvar för denna gången. Regnet började nyss vräka ner här, hoppas nu att svampen börjar poppa upp, en kompis sade att den kommit till Smedjebacken nu så då är den inte så många mil bort..
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram

    2013-08-16 | 20:09:27
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Visst är det väldigt orättvist det där med medborgarskap...
    Tycker ju att kravet skulle vara att man bor i Sverige i alla fall, annars behövs väl inget medborgarskap?
    Inväntar regnet, skulle ju komma mot kvällen/natten så det står väl inte på antar jag..
    Ha dé!/Kram

    2013-08-16 | 22:20:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Här har vi "druckit" sill och nu känner jag mig tung och trött. Kanske orkar glo på lite TV, max, i kväll!
    Vädret här = fram och tebax!
    Kram och hoppas att din lördag är OK!

    2013-08-17 | 19:29:36
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    "Druckit sill", kan ju bara tänka mig..
    Ha dé!/Kram

    2013-08-18 | 08:50:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: