Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Klaustrofobi...

Kategori: Allmänt

...kan man nog säga att jag har..
 
Idag när jag var på City Gross för att inhandla lite matvaror så var där en kundvagn som stod mitt i gången och i den var det en bilbarnstol med ett litet pyre, som säkert inte var mer än 2-3 veckor gammal.
*Hen* (fruktansvärt dåligt ord tycker jag, det är ju höna på engelska) låg där och försökte vifta med armarna under sin gråt, men det gick inte för *hen* var lindad!
Ända upp till hakan!
Ja! Och såg ut som en liten kåldolme! Stackarn!
 
Jag är ju så "insnöad" så jag har ju trott, att det var förr i tiden man gjorde så, att det förekommer i ryssland, det vet jag och nu var ju inte föräldrarna till detta lilla pyre från sverige, men ändå!
Stackars barn, jag fick klaustrofobi bara jag såg det!
Tänk, att inte få röra armarna!
 
Vi har varit till Borlänge och Kupolen dottern, Wilgot, Julius och jag.
Lilla prinsessan fyller ju 8 år 24 juni och jag ville ha dottern som smakråd då jag skulle köpa lite kläder i present, det är inte bara att handla nuförtiden, viktigt att det är "rätt" stil liksom...
 
De små (ja, inte så små längre..) kungligheterna uppförde sig exemplariskt, inga problem alls!
Wilgot, han är så social och charmar allt och alla, medan Julius kan vara lite mer reserverad nu för tiden, men när Julius "tinat" så är det fullt ös minsann, då slåss de nästan om uppmärksamheten!
 
Var hem till dottern en sväng nu ikväll, hade köpt blöjor och tyckte det var lika bra att lämna dem direkt och då var de äldsta barnen där och även deras fader och lillebror som de har på faderns sida....
Ja, det kan vara lite invecklat...
Men, det råder inget tvivel om att de stora små kungligheterna är stolta över sina tre småbröder och det var roligt att se, hur olika barn är.
Nu är ju deras lillebror Theo som han heter, sju månader äldre än Wilgot och Julius, men Wilgot vår lilla "klump" väger lika mycket som Theo och är lika lång..
De kommer att gå på samma förskola (dagis) och det tycker ju jag är lite kul!
 
Maken, han är ju i Eskilstuna och snickrar med "personen" och få se, när han kommer hem..
Ganska skönt faktiskt att rå sig själv några dagar, har ju Morris som sällskap och han är då så "mattig" just nu att det kan bli lite drygt!
I morse låg han på toalocket och "pratade" med mig under tiden jag duschade och han låg kvar ända tills jag tog fram hårblåsen, då jädrar!
Han gillar inte saker som låter illa, men vem gör det?
 
Växlande molnighet, blåsigt och omkring 18 grader har det varit idag, ett bra väder tycker jag!
Ingen tur med Elfrida under dagen, men imorgon blir det säkert en sväng.
Igår var vi ute dottern, tvillingarna och jag på en ganska lång promenad, det är just sånt som är livskvalitet!
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Stackars barn - den lilla/e lindade i varuvagnen alltså! En del borde faktiskt inte skaffa barn!
    Vi har student i morgon och i kväll ska vi handla mat etc som ska serveras. Kläderna fixades igår. Fullt ös, medvetslös.
    Kram!

    2013-06-04 | 15:33:50
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Nu var ju föräldrarna till barnet från Somalia (tror jag i alla fall) och där lindar man säkert, men fy så hemskt!
    Tänk, att inte kunna röra annat än huvudet!
    Vet hur intensivt det är med studentfirande, har ju klarat av två och jag var ensamstående, jobbigt och dyrt!
    Ha dé!/Kram

    2013-06-04 | 18:20:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Om man har sitt lilla spädbarn lindat hela tiden måste det nog betraktas som barnmisshandel, åtminstone i mina ögon.

    Men en stund ibland är nog inte farligt, det finns forskning som säger att det kan verka lugnande på barn att man i viss mån begränsar deras rörelsefrihet. Fast så långt som till att linda hårt är nog överdrift i de sammanhangen

    2013-06-13 | 07:51:17
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag tror ju inte att det är bra att linda sina barn, men det är ju min åsikt och jag tyckte så synd om den lille!
    Ha dé!

    2013-06-17 | 10:01:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: