Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Höstmånaden"...

Kategori: Allmänt

...september..
 
Idag är det den 1 september och hur konstigt det än kan låta, så har det helt plötsligt blivit höst!
 
Inte nog med att september är den första höstmånaden, idag när jag var ute på en "Elfridatur" så frös jag!
Solen sken och det blåste, jag hade satt på mig en kofta eftersom jag anade att den skulle behövas och mycket riktigt!
Luften "luktade" till och med höst och det är så underbart!
Jag älskar hösten!
 
Igår kväll och inatt har det regnat och det rejält så nu kommer säkerligen svampen att "poppa upp" ur marken till alla svampplockares förtjusning!
 
Jag har ju svårigheter att ta mig ut i skogen så för min del får svampplockandet vara, har ju torkad svamp kvar sen förra året och jag är ju ingen svampätare, tycker bäst om att plocka den.
 
Tänk, idag flyger de äldsta små kungligheterna Elliot och Elvira till Grekland och Rhodos med fadern och hans familj och jag hoppas verkligen att de får en alldeles underbar semester!
 
Vi ska ju bjuda med våra barn/barnbarn på en resa i vår hade vi tänkt maken och jag, han fyller 65 och jag 60!!
(Helt ofattbart att man är så gammal!)
Vi har inte bestämt vart vi reser ännu, det finns ju vissa "krav"..
Det får inte vara så många timmars flygresa ( 3-4 timmar blir bra) och det ska finnas uppvärmda pooler och vara mycket barnvänligt, all inclusive ska det också vara..
Många vi känner tycker att vi ska åka till Turkiet, men jag vet inte jag..
Mallorca är ju fint och bara ett fåtal restimmar..
Äsch, den som lever får se vart vi hamnar!
 
Just nu är det ett jäkla liv i trädgården, Morris håller på att mota bort grannkatten från sitt revir och fy sjutton så illa de kan låta!
Intressant att studera dem och det är tur, att veterinären skrev ut medikamenter så att vi skulle ha "ifall att" som hon sa..
Vet ju, att det inte finns mycket annat att göra än ge antibiotika och smärtstillande OM det skulle vara så, att det blir en riktig "catfight", veterinärbesök, det om nåt kostar skjortan!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Du skriver om höstens dofter och visst är det så. Det är bara om hösten som dofterna är så. Detta är min favvoårstid också, mycket tid i skogen blir det.
    Ha en bra dag!

    2013-09-03 | 05:06:58
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag älskar hösten och dess dofter!
    Åker ut med "Elfrida" så fort jag hinner och vädret tillåter!
    Ha dé!

    2013-09-03 | 13:23:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Härligt med fler som har hösten som favoritårstid! Jag gillar verkligen alla färger!
    Men här har vi fått nästan sommarvärme igen! Det enda som avslöjar att det inte är sommar är att solen sjunker så snabbt på kvällen bakom husen...
    Kram!

    2013-09-04 | 19:18:11
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Idag var det +22 när jag var ute med Elfrida och det kändes som mitt i sommaren!
    Så otroligt fint börjar det bli med alla färger och jag njuter verkligen!
    Ha dé!/Kram

    2013-09-04 | 19:39:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Har mejlat lösen till dig på din spraymejl!

    2013-09-05 | 19:52:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack!
    Ha dé!/Kram

    2013-09-06 | 10:50:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: