Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vårdcentralen...

Kategori: Allmänt

...har maken besökt ett antal gånger denna vecka..
 
Han hade ju högt blodtryck enligt privatläkaren han var till för att få ett intyg till nytt körkort, han har ju en massa bokstäver på sitt som inte jag har och hans ska förnyas i början på nästa år (han är alltid ute i god tid)..
 
Nu var det ju så, att han hade cyklat dit och det i motvind och så hade han inte fått vila tillräckligt innan trycket togs, så givetvis var det högt!
 
Han fick en remiss till VC och det slutade med att han nu det senaste dygnet haft en blodtrycksmätare påkopplad på kroppen för att de skulle se hur trycket var och igår då han var till VC så hade han ett normalt tryck, eftersom jag skjutsade dit honom och han fick vila en kvart innan de kollade (precis som man ska göra) och jag säger då det...
Karlar!!
Finns det nåt "ämligare"?
Ja, jag ska inte säga nåt mer...
 
I morse hade maken tid hos optikern för en riktig synundersökning (han var ju dit för körkortet och det var bara att läsa från tavlan) och jag följde med.
Undrade om de hade någon tid till mig och jag fick en samtidigt som maken hade sin och det resulterade i att vi ska ha glasögon när vi kör bil båda två, så det blev en dyr undersökning...
Men, jag har känt ett bra tag att det skulle behövas och nu så kommer jag förhoppningsvis att se jäkligt bra ut om ett par veckor!
 
Här hos mig är det inget roligt väder idag, det blåser, är mulet och riktigt ruggigt!
Älskar ju hösten, men kan avvara just sådana här dagar, det ska vara soligt och fint med "krispig" luft, då är det toppen!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    En riktig rundsmörjning av Maken, med andra ord?!

    Glasögon ja... Det borde jag ta tag i... Jag vet inte hur jag ska göra, för med linserna ser jag bra på långt håll fast inte nära. Då ser jag bättre utan. Det är liiite svårt att se som man ska...

    Kramen från ett regnigt och ruskigt Uppsala!

    2013-09-27 | 17:35:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jo du, gubben blir som ny!
    Glasögon har känt länge att jag behöver och speciellt vid bilkörning så det är ju för både min egen och andras säkerhet, men det är hiskeligt dyrt!
    Svågern har samma "problem" som du, han lyfter på glasögonen då han ska läsa!
    Ha dé!/Kram





















    2013-09-27 | 19:25:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej! Jag brukar tycka det är fånigt att ligga där på en brits och ha tråkigt en kvart innan blodtrycket mäts. Jag blir nästan mer nervös eftersom jag börjar fundera över vad den ska visa...
    Synen ja, det är inte så länge sedan jag fick nya brillor men i ärlighetens namn tycker jag inte att jag ser särskilt bra med dem. Allt är ändå väldigt småttigt. Men det får nog klara sig ett bra tag ändå, nu var det munsanering som gällde, allt övrigt tar vi längre fram...
    Ha en skön helg/kram

    2013-10-04 | 10:55:19
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jag har också svårt med den där kvarten, blir lite småstressad men det ska ju vara så..
    Tandläkaren, det är en dyr historia, kostar ju nästan tusenlappen för enbart undersökning!
    Glasögon behöver både gubben och jag vid bilkörning, speciellt när det mörknar.
    Ha dé!/Kram

    2013-10-05 | 11:08:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: