Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Får väl hoppas...

Kategori: Allmänt

...att "vindarna vänt" och vi får ha lite tur ett tag..
 
Fredagen var ju en skitdag! En riktig skitdag!
 
Först så prayade maken med "hövdingen" på firman som ska återställa vårt förråd/loft och han påstod att isoleringen inte skulle ingå i jobbet!?
Jamen...hur f-n kan det inte ingå då det var isolerat från början?
Till och med jag fattar ju, att man inte kan sätta tillbaka rök/vattenskadad isolering!
Till saken hör, att nya isolringen sitter ju redan där, mellan ytter/innervägg...
Åhhhhhhh...säger jag bara, blir så trött!!
Vi har varit enormt tillmötesgående, sa ju att det inte var någon större brådska ( i november) bara det var färdigt till påsk!
Nu är det skärtordagen på torsdag och för mig så börjar påsken då...
Vi har fortfarande ingen trappa upp till loftet och ingen balkong, det innebär att vi inte tar oss upp, om vi inte vill klättra på en stege eller nåt liknande och golvet på loftet ska vaxas, det tar sin tid och inventarierna ska tillbaka från saneringen, det är ju liksom inte bara ett..
 
Bilen, "min" Skoda Yeti står ju på verkstad och det är en hel del som ska göras och det är ett fasligt ringande hit och dit med olika försäkringar som vi har, "mobilitetsgaranti" (täcker ju ingenting) någon tilläggsförsäkring via OKQ8 och snacket med däckverkstaden, fixet med hyrbil och en massa som liksom bara kommer "som ett brev på posten"...
Nu kör jag en relativt ny automatväxlad Skoda Yeti (hyrbil) och det är ovant!
Jag har knappt kört automat förut, de gångerna kan jag nog räkna på en hand!
Väldigt "bekvämt" med automat, "man behöver ju inte ens tänka" sa jag till maken och han höll med!
Nejdå, visst måste man tänka, men bekvämt är det!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men hur är det nu för tiden? Inte fasen sätter man tillbaka sånt som är rökskada?! Och hur 17 ska de hinna få klart till påsk???

    Hoppas det ordnar sig med bilen och försäkringar! Jag fick ju sommartofflorna på min i torsdags och ta i trä har inget oförutsätt hänt. Ni hade verkligen tur i oturen ändå, tänk vad som kunde ha hänt...

    Kram!

    2014-04-14 | 20:05:01
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Just nu är allting bara bläääääää!!
    Enligt försäkringar hit och dit så kommer vi i alla fall att åka på en hel del och det känns ju inget vidare!
    Man kan ju undra, varför man har försäkrat, täcker ju knappt nåt ändå..
    Visst hade vi tur och det är vi tacksamma över, men....
    Ha dé!/Kram

    2014-04-15 | 11:41:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Jaa ibland undrar man när det gäller försäkringar... Jag har just bytt försäkringsbolag, tillbaka till ett bolag som var kanonbra när min förra lilla bil hade råkat illa ut i biltvätten.

    Hoppas det ordnar sig för er, verkligen! Men det är rätt surt när man trots försäkringar får stå för mycket själv...

    Kram!

    2014-04-15 | 17:42:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Kan lova dig att nu ska det "rensas" när det gäller försäkringar!
    Ha dé!/Kram

    2014-04-15 | 20:32:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Det är bra! Ett tag gjorde jag en liten upphandling inför varje huvudförfallodag. Jag tjänade tusenlappar/år... För tillfället har jag försäkringar via min bank och det ger mig bra premier, men också extra bra bankservice. Tips att du kollar av om du ändå ska rensa...

    Kram!

    2014-04-16 | 14:56:11
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Vi har ju lånen på huset och alla försäkringar i samma bolag, men jag kan lova dig att det kommer att bli förändringar framöver!
    Det "svider" ju inte för oss att byta....
    Ha dé!/Kram

    2014-04-17 | 22:38:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: