Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snart mitten på augusti...

Kategori: Allmänt

...och idag kändes det faktiskt!
 
Det har ju varit en sommar utan dess like, dryga 30 plusgrader i flera veckor och stor skogsbrand i Västmanland på det!
Men, som sagt var, idag på min Elfridatur så kändes det "normalt", som det ska göra den här tiden på året.
Det var lite svalt och skönt, det kändes inte längre som att man åkte mot en hårblås (fön) som bara blåste varmluft!
Åkte i en skog här i närheten där det finns jättefina små grusvägar och det doftade så gott för det hade nyligen regnat och känslan var bara underbar!
 
Skogsbrand har det varit och fortfarande är, de har ju läget under kontroll, men det kommer väl att pyra i backen ett bra tag till och det är ju så skönt att det äntligen kom regn!
Tycker så otroligt synd om de stackare som allt försvunnit för och de som drabbats av plundrare!!
Finns ingen moral kvar i folk tror jag!
Pack!
 
Maken, han är och jobbar, han gör lite av varje, idag håller han på att plocka reda på grovsopor på ett ställe där de gör en totalrenovering av lägenheter och där de kommer att höja hyran för en trerummare med 3000:-/mån!!
Horribelt!
Han hade pratat med ett äldre par som bodde där och de kommer inte att ha råd att bo kvar och just sånt tycker jag är bedrövligt, hyran för dem kommer att bli nästan 10.000:-/mån!
Undrar om vi kommer att ha råd att flytta när den dagen kommer, då vi inte klarar av att ha hus längre...
 
Morris, han har varit lite "låg" ett tag och det beror säkerligen på att han haft ont i "svansroten", har känt svullnad där och han har visat irritation då vi varit och "klämt" för att få ett hum om vad det kunde vara som felade.
Men, nu är han pigg igen!
Måste ju tänka på, att han är dryga 12 år och ingen ungdom längre, men han är fortfarande världens goaste och snällaste katt!
Han är väldigt förtjust i Ture och det är ömsesidigt kan jag tala om!
 
Nu ska jag gå ut och kolla om skatorna har snott alla körsbär, har ju såna som ska bli nästan svarta innan de blir goda och ibland hinner vi inte med att plocka, för de kan vara snabba skatorna!
Fast, det gör inget, de ska väl ha lite att smaska på de också..
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Härligt med din Elfridatur! Nu är luften underbar och det är lagom varmt.

    Skogsbranden är bara hemsk och jag undrar som du vad det är för människor som plundrar dem som redan har drabbats av bränden. Skämmes! :-(

    Kram till dig!

    2014-08-13 | 16:48:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Njutbara Elfridaturer må jag säga!
    Ja du, jag fattar inte hur man kan "sparka en som redan ligger" och jag blir så upprörd över hur folk är!
    Ha dé!/Kram

    2014-08-13 | 22:14:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: