Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hyrbil....

Kategori: Allmänt

...får maken ta från flyget imorgon..
 
Ja, jag har ju min måndag planerad redan, ska ju få rå om lillprinsen Ture!
Dessutom ska jag till VC och det är klockan 13.00, passar inte alls med hämtning vid flyg.
Vet inte riktigt ännu vart maken landar, Västerås eller Skavsta (Nyköping) troligtvis, att det blir Arlanda, det tvivlar jag på eftersom den som bokar från England är ganska så snål och det tjänas väl in nån hundring på att flyga Ryan air...
 
Maken har gjort sina skarvar nu och som vanligt blev det att jobba i princip hela tiden och det är ju bra att han får lite ledigt nudå så han kan vila upp sig innan snön kommer, den där vita varan som han åtagit sig att skotta lite överallt...har ju sagt förut, att jag är ganska säker på att nån "bokstavskombination", det måste han ju ha!
Fast, det är bra att han har att göra, han är liksom inte den där "pensionärstypen" direkt!
 
Snö förresten...
Vi har kanske 0,01 mm!
Ganska kallt har det varit, i morse var det nästan sju minus, men nu tror jag att det blivit lite mildare, det ska visst bli skitväder imorgon...
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Igår regnade det visst hela dan här. Jag hörde det i alla fall mellan varven. Idag verkar det ljust och är nån minusgrad. Jag ska försöka orka halka till Stormarknaden och köpa julmat. Giv mig styrka! Men jag tänkte att om jag åker mitt på dan en vanlig vardag kanske det är lättare och mindre folk att trängas med?

    Hoppas du hade en bra dag med Ture igår!
    Kram!

    2014-12-16 | 09:24:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Hade ju hoppats att du skulle kunna ta det lite lugnare, men förstår "stressen".
    Vi hade det jättemysigt Ture och jag, han ville absolut INTE följa med fadern hem till Gävle, men de kommer ju hit till jul så...
    Ha dé!/Kram

    2014-12-16 | 10:59:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: