Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Snällaste mormor jag har"...

Kategori: Allmänt

...sa Ture..
 
Många leenden för mig själv fick jag igår då Ture var hos mig några timmar och även sköterskan Annika på vårdcentralen log stort!
Fråga, fråga, prata, prata och charma alla, det klarade han av Ture, så pass att han fick välja en sak för att hans mormor var så duktig!
Nu fanns det inga "tatueringar" så han valde en ring med mintgrön "sten", det var alltså en ring med superkrafter!
 
På vägen hem från VC så satt han och filosoferade i baksätet och så sa han att jag var den snällaste mormor han hade och att han älskade mig såååå mycket!
Påpekade inte att jag är hans enda mormor utan tackade och talade om att jag älskade honom också jättemycket!
 
Våfflor med sylt och grädde serverades till lunch och han klämde i sig två stycken och han tyckte det var så gott så!
Jag är väl inte så väldigt förtjust i den maträtten, men man blir ju mätt i alla fall...
 
Nu kom fadern och kollegan som de åkte med från Gävle lite tidigare än beräknat och hämtade Ture och han ville absolut inte följa med hem till Gävle!
Pratade med honom och talade om, att de kommer ju snart tillbaka och firar jul med oss och då så, då gick han med på att åka hem.
 
Maken, han kom hem igår eftermiddag, han är fortfarande görförkyld och hostar och har sig!
Ja, alla vet ju hur en "mansförkylning" är och då man kan ju tänka sig...
 
Ute är det helt snöfritt igen!
Mörkt och trist, men det var lika väder förra året vid samma tid så...
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: