Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snö....

Kategori: Allmänt

...hade vi i drygt ett dygn..
 
Det kom ju ett par cm snö i fredags, som låg kvar på lördagen och så blev det flera minusgrader, för att på söndagen då man vaknade vara ett par grader varmt!
Nu finns det inte en gnutta kvar av den vita varan och förstås så blir det mörkt, grått och trist!
 
Har ju varit på dansuppvisning i helgen och jag är stolt över Elliot och Elvira!
Dansar så bra båda två och det ska bli roligt nästa termin då åtminstone Elliot kommer att börja tävlingsdansa!
Ture(bus) och moder kom på lördagen, lagom till matinéföreställningen och han var så trött att han somnade i moderns knä mitt i föreställningen, men kvällsshowen, den höll han sig vaken under hela och i pausen var han uppe på scen och underhöll med breakdance minsann, ingen blygsamhet där inte!
 
Har även varit och hämtat maken i Västerås, det var många "turer" hit och dit innan det blev bestämt att han skulle åka hem, för att eventuellt åka tillbaka till England i slutet på den här veckan...
Har sagt det förut och jag säger det igen..."England håhåjaja"...
Det kan ju också bli så att det blir resa av efter nyår, ingen som vet...
 
Morris, han blev jätteglad när husse kom hem, men skulle liksom inte visa det och det var till matte han gick för att bli klappad.
Han vände ryggen mot husse i en timme, sen så!
Djur är roliga!
 
Idag är det måndag, vilket innebär omläggning av såret, ett sår som jag skulle tippa nästan är läkt, för förra veckan hade det hänt grejer minsann och jag är väldigt nyfiken hur det ser ut, behöver kanske inte ha benet omlagt längre och får väl böja mig inför det där med stödstrumpa, vill inte, men måste väl!
 
Förresten...
Maken är förkyld..
Mmmmm...han är riktigt förkyld och det är ju såååå synd om honom, tur att min förkylning blivit bättre, så att det bara finns maken att tycka synd om..
Karlar!!!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Bert säger:

    Det där med snön är ett trist kapitel. Ja - frånvaron av den, alltså. Det är precis samma här i norr. Vi har ett litet hårt och förskrämt 2 centimeterstäcke hårt som porslin.

    2014-12-08 | 16:58:53
    Bloggadress: http://ogonblickinorr.blogspot.se
  • Tofflan säger:

    Vi fick några flingor snö häromdan här - sen har det mest regnat och varit lite halt ett par dar. Som vanligt, alltså!

    Så roligt med dansen och kul att Elliot ska börja tävlingsdansa! Skönt att det finns killar som är intresserade av annat än hockey och fotboll.

    Jag blir väldigt glad när jag läser om ditt sår också!

    Hälsa maken att han ska krya på sig!

    Kram!

    2014-12-08 | 18:31:12
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Bert:
    Så roligt att du lämnar en kommentar!
    Har läst din blogg i evigheter och den är så bra tycker jag, gillar ju allt som har med norra delen av landet att göra och att du skriver som du skriver, det är ju ett STORT +
    Ha dé!

    2014-12-08 | 19:19:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Just nu är det några minusgrader här och det är svinhalt på sina ställen!
    Maken, han är ju som sagt förkyld, ja, på riktigt!
    Nu har han fått telefonsamtal från England och det ser ut som att det blir återresa redan imorgon!
    Gissa om jag tycker att sträckan Falun-Västerås är lite tråkig...
    Elliot, har faktiskt att brås på från min morfars sida, musikaliska och väldigt dansanta personer vimlar det av och jag kommer att puscha honom och även Elvira så gott det går!
    Ha dé!/Kram

    2014-12-08 | 19:24:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Du verkar ha samma typ av väder som vi har här, runt nollan och halka. Hoppas den riktiga vintern kommer snart.

    2014-12-09 | 08:22:47
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Vintern får gärna komma nu, men det gör inget om den väntar till i morgon, ska köra V-ås tur/retur idag.
    Ha dé!

    2014-12-09 | 09:36:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: