Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En 9-åring och två 2-åringar...

Kategori: Allmänt

...denna vecka!
 
Jodå, vår prinsessa Elvira fyllde nio år i tisdags och Julius och Wilgot fyller två idag!
 
Var på kalas igår maken och jag, det blir liksom så "utspritt" i år eftersom det firades i Eskilstuna förra helgen ("personen" mönstrade på i tisdags igen) och de stora små kungligheterna ska vara hos fadern i tre veckor och idag åker dottern med twinsen ner till stugan igen, ett fasligt åkande blir det!
Som sagt, vi uppvaktade alla födelsedagsbarnen igår och presenterna blev uppskattade.
Twinsen fick varsin sparkcykel (med två hjul bak) och som sagt, de var upskattade!
"Min kokkon" lät det hela tiden och betyder alltså, min cykel!
De har kallat cykel för "kokkon" länge nu och de gör det båda två faktiskt, annars så har de olika uttryck för samma sak.
 
Elvira, hon önskade sig örhängen!
Hon fick ju ta hål i öronen i vintras och det är ju så kul att byta!
Kläder fick hon också och ett fint smyckeskrin, hon måste ju ha någonstans att förvara alla sina örhängen.
 
Men, vilket skitväder det är!
Kallt, regnigt och blåsigt och i Idre har det snöat!
Undrar om kung Bore vet att det är i slutet på juni?
Måste väl bli bättre väder snart för sämre kan det ju inte bli...eller?
 
Annars så är väl allt som det brukara vara, bättre i yrseln, snurrar till ibland men det kan man ju leva med!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken snäll mormor! Kokkon var ju ett lustigt uttryck! :-) Undrar vad de har fått det ifrån...
    Örhängen är finfina presenter till unga tjejer. Vi får en tolvåring den 31 juli och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på till killen---

    Kram och ha en go helg! Var rädd om dig med yrseln!!!

    2014-06-28 | 19:44:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Vi har en 12-åring i september, med väldigt speciella "intressen" (du vet nog vad jag menar, de är väldigt "lika" våra 12-åringar) och jag har inte en susning om vad jag ska ge i present...
    Presentkort brukar vara uppskattat så..
    Ha dé!/Kram

    2014-06-28 | 22:06:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Ja de verkar lika, grabbsen! Presentkort var ingen dum idé, kanske på bio, tror jag. Sen blir det nog nån nyttopresent också, har nån liten idé om vad som behövs och så... (Mjukt paket, typ.)

    Kram!

    2014-06-29 | 18:22:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Idag sa Elliot att det enda han önskar sig från morfar och mig är ett schackspel!
    Jamen, jag är ju inte den som är den...
    Ha dé!/Kram

    2014-06-29 | 21:12:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej, idag fick Hasse sitt femte barnbarn, en liten tös. Råkade sig så att han var här då sms:et kom att hon kommit till världen. Så nu har han passerat mig även om jag räknar in barbarnsbarnet...
    Sommarvädret är nog på g tror jag., Du skulle sett imorse, tror det var 6 bilar som parkerade här, ut väller det galonklädda ungar i alla åldrar som pilar iväg upp till torpets minizoo...i ösregn!
    Hur kul är det att sitta upp på en ponny eller klappa smådjur (som för övrigt sitter och ruggar inomhus vid dåligt väder) när regnet vräker ner. Nej nu måste barnen få badväder, eller hur? Jag kan gott sitta några veckor i skuggan o läsa bara jag vet att alla som behöver det får sin dos av sommar och sol
    Kram

    2014-07-03 | 15:48:47
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Ja, du har ju barnbarnsbarn du!
    NU verkar sommaren ha kommit hit till Falun, riktigt skönt idag och det är ju på tiden, inget badväder har det varit, fast Elliot och Elvira badade ju annandag påsk!
    10,5 grader "varmt" i Eskilstunaån var det!
    Knäppgökar!
    Ha dé!/Kram

    2014-07-04 | 15:08:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Alltså nu blir jag intresserad. Vi har ju också ett tvåårigt barnbarn. Vad var det för cykel som gjorde succé? Var är den köpt?

    2014-07-05 | 11:23:00
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    "Miniscooter" står det på kartongen och det är en sparkcykel med tre hjul, alltså ett fram och två bak och märket är Stiga så det är rejäla grejer!
    Vi köpte dem på City Gross, vet inte vilka andra som kan tänkas sälja dem..
    Men som sagt, uppskattat!
    Ha dé!

    2014-07-06 | 22:15:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: