Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

2 år sedan....

Kategori: Allmänt

....vi hämtade Morris!
 
Tänk, att vi haft honom så pass länge, världens snällaste och goaste Morris!
Det är bara drygt en vecka sedan han för första gången på frivillig basis la sig i husses knä, det har tagit sin tid, men det var väl värt att vänta på!
Att ligga på husses bröst, det har han gjort länge, men just det där med knät, det har suttit långt inne..
Han har en väldig integritet den katten, man förstår att han haft det jobbigt.
 

Idag har jag kollat upp vem som är ägare till den svarta Audin med idioterna i som skrek "svennehora" åt mig och det är en kille som bor i Borlänge, har namn, adress och mobilnumret..
Trodde de inte att jag skulle notera bilnumret?
Jamen, då är de ju mer intelligensbefriade än jag trodde!
Har inte tänkt göra något utav det hela, men det känns bra att veta vart de hör hemma.
 
Vet, att det är så "infekterat" att ha åsikter om invandrare, märks verkligen på FB, men jag står för mina åsikter och det kommer jag att göra i fortsättningen också, ingen ska behandla mig så respektlöst utan att det blir en reaktion!
 
Idag har jag inte varit utanför dörren, känner mig krasslig, ont i kroppen och halsen, kanske feber också, har inte kollat den, blir ju inget bättre för det....
 
Maken, han väntar besked från England, fick ju telefonsamtal för några dagar sedan och det verkar vara på G i alla fall..
Förresten, idag pratade han med Julius och Wilgot i telefon för första gången och jag hörde hur glada de var att få prata med morfar.
Nyklippta är de twinsen, modern har klippt dem och de blev så fina så!
Ser ju alltid lite äldre ut då "babyhåret" kommer bort, de ser ut som riktiga "Etonkillar", igår hade de skjorta och slipover och då förstärktes det intrycket, jättefina!
 
Ute har det varit fint väder idag med, några kallgrader och enligt maken svinhalt!
Väntar på den första snön, borde ju komma snart...
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag tycker att du ska anmäla. Anmäl till kommunen som har hand om parkeringstillstånd, om inte annat. Du antecknade ju bilnumret. Det tycker jag absolut!

    Kram igen!

    2014-11-28 | 12:35:25
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det ska jag kanske göra, det är ju en olaga handling och jäkligt oförskämt!
    Ha dé!/Kram

    2014-11-28 | 13:12:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Hum... Jag skrev en längre kommentar, men den kom inte med, tror jag. Men nåt kom med i alla fall. :-)

    Kram och krya på dig!

    2014-11-28 | 17:49:04
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: