Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Å så det där med...

Kategori: Allmänt

...benet och såret..
 
Har nu varit på omläggning och jag hade bandaget i en vecka, det kändes lite "konstigt" de sista dagarna, inte i såret utan själva bandaget.
Det har ju en tendens att hasa ner och det är inte behagligt, men jag bet ihop och stod ut!
Såret har minskat ytterligare i omfång och ingen är väl gladare än jag för det!
Ska tillbaka nästa måndag, men ska höra av mig om det känns "konstigt" igen, vi har ändrat lite i omläggningen så vi får se hur det funkar.
 
Ute är det så jäkla dystert väder!
Det har regnat sen igår kväll och idag har det varit mörkare än mörkt!
 
Maken och jag var till IKEA och åt deras julbord idag, mycket prisvärt tycker jag, 129:-/st om man har Famlilykort.
Smååå isterband, kroppkakor, vegetariska kåldolmar, sirapsfläsk och rotfruktsgratäng är väl inget jag brukar ha på mitt julbord, men det är ju roligt med variation.
Olika sorters lax och flera sillinläggningar, kräftströmming, silltårta...ja, det var massor annat också, absolut prisvärt!
Nu är vi proppmätta både maken och jag så nu slipper jag laga middag!
 
Maken, han har varit till kotknackar´n idag, han har haft så ont i sin nacke och det var inte nackspärr utan en muskel som behövdes "lyftas upp" och förhoppningsvis blir det bättre, han ska tillbaka på torsdag...
Men, som vanligt när det gäller karlar så är det ju jättesynd om honom, fattas bara att han blir förkyld också!
 
Var ju på basar igår, det var skolan Elliot och Elvira går på som hade den årliga julbasaren och det var lika trevligt som alltid.
Julius och Wilgot var också med och de skötte sig exemplariskt, jätteduktiga var de!
Kul att se, hur stolta de stora syskonen är över sina twins, jättekul!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å så jag gläds åt att det går åt rätt håll med ditt sår! :-) Men det är bra att du är uppmärksam ifall nåt känns konstigt!!!

    Julbord låter riktigt gott! Anna och jag ska äta en 5 december på Odinsborg i Gamla Uppsala. Då tänker jag spara mig hela dan!

    Julbasar är mysigt! Undrar om det blir nån sån för min del? Kanske kollar in julmarknaden i Gamla stan nästa lördag i alla fall...

    Kram och hoppas makens nacke blev bättre av knackandet!!!

    2014-11-24 | 19:30:00
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Paula i pörtet säger:

    Hej, jag blev besviken då det visade sig vara julbord på båten., När vi bokade resan tittade vi på en helt annan buffémeny...nå, visst var det okej, men någon varm mat fanns inte kvar när jag var redo att hugga in...folk är ju helt galna och ouppfostrade, öser på av alla sorter på en o samma tallrik, på höjden och bredden o lite bredvid...själv är jag gammaldags o äter i omgångar med början fisk, sedan chark och sen först det varma
    Kramen

    2014-11-24 | 21:47:30
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jodå, maken blev lite bättre och jag hoppas ju att det blir helt bra efter torsdagens behandling.
    Vi ska ut och äta julbord hela familjen (barn/barnbarn) den 20:e är det meningen, hoppas alla kan och är friska då...
    Ha dé!/Kram

    2014-11-25 | 15:05:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Tråkigt att ni inte fick den mat ni hade tänkt er och lite dåligt att det inte fylldes på varm mat, jag skulle ha klagat jag!
    Kul att göra en kryssning med barn och barnbarn, det kanske kommer för oss också när de blivit lite större...
    Ha dé!/Kram

    2014-11-25 | 15:08:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: