Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Lite spooky"...

Kategori: Allmänt

....kan man tycka...
 
Wilgot, han kunde, när de bodde i huset för omkring ett år sedan, helt plötsligt titta rakt ut i luften, fast på nåt sätt så såg det ut som att han tittade på något/någon och så skrattade han...
Jag sa då, att han "pratade" med sin farfar, som varit död i många år och som aldrig träffat de små prinskorvarna, för jag var övertygad om att det var just så, fråga mig inte varför, men jag har haft rätt förut...
 
Idag berättade modern, att Wilgot hade "förklarat" för både henne och fader och även Julius att han pratat med farfar!
"Patat  fajfaj tefjonen ä lullus fajfaj åsså"!?
Wilgot var vääääldigt allvarsam och jag är ju totalt övertygad om att deras farfar finns med dem som deras skyddsängel och att det är Wilgot som är den som är mest "mottaglig" och jag fylls av värme i mitt hjärta!
Så skönt att veta, att de alltid har en skyddande hand över sig, jag kan ju inte finnas där hela tiden ;)
En underbar ålder det här, man skrattar åt/med dem hela tiden, fattar inte var de får allting ifrån!
 
På lördag ska vi åka till Hudiksvall, maken ska hämta sin (vår) Amazon som varit till "doktorn" och fått lite rost åtgärdat, det blir så att jag skjutsar honom upp dit, lämnar honom där och så ska han sova kvar hos en kompis sen 45-50 år och jag lovar, de har MASSOR att prata om!
Ja, de var ju på "raggen" tillsammans...fast nu är de pensionärer båda två!
 
Jag, jag får en hel kväll ensam hemma jag!
Ska faktiskt njuta...
Längesedan jag hade "egentid" som är så populärt heter nu för tiden och jag vet precis hur jag ska spendera den där "egentiden"....
Jag ska när jag kommer hem från Hudik ta fram nåt riktigt gott att äta, (har längtat efter en smaskig köttbit ett tag) och till det ska jag ta ett stort glas gott rödvin! Sen ska jag "rinna ut" i soffan och inte röra mig på hela kvällen!
Zappa lite på kanalerna på tv:n inte mer.....
 
På söndag är det julbazar på Elliots och Elviras skola och som vanligt har deras pappas sambo valt att lägga firandet av deras lillebror på just den dagen och jag kan ju tycka, att det är lite....
Skit samma! Vi fixar det äldsta dottern och jag, det brukar vi göra, men jag kan ju inte låta bli att tycka att det är lite dålig stil...
Jag menar...en treåring vet väl inte när den fyller år....
 
Ska åka via Gävle hem från Hudik, för jag måste ge Ture en adventskalender!
Ja, en tv-kalender, för det har Elliot och Elvira fått, twinsen får en Pixibok-almanacka, alltså en sagobok varje dag, liten bok visserligen, men ändock en bok!
Måste vara lika och rättvist, så långt det går!
 
Nu jädrar är det "juligt" i vår trädgård!
Maken har tagit fram och tänt ALLT!
"Så jävla mörkt och trist som det är, då ska tamejf-n allt vi har UT och det ska TÄNDAS!!
Jodå....allt är ute och allt är tänt!
Till och med tomten som står på trappen, men den ska jag dra ur kontakten till imorgon, det räcker om tomten får lysa julveckan!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    MEH! Lite spooky tycker jag att detta var, för i morse skrev jag ett inlägg med rubriken "Dagens spooky..." - UTAN ATT HA LÄST DITT INLÄGG OVAN! Det hände en otroligt märklig grej idag på förmiddagen...

    Du är en MYCKET rättvis mormor, för övrigt.

    Stor KRAM till dig!

    2014-11-21 | 21:02:01
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag läste ditt inlägg efter att jag hade skrivit mitt och tänkte samma sak!
    Det där med rättvisa, det är väldigt viktigt för mig och eftersom jag ändå passerar Ture imorgon, så tänker jag pipa in en sväng och ge honom adventskalendern jag har i baksätet på bilen ;)
    Ha dé!/Kram

    2014-11-21 | 22:51:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Jamen det är en underbar ålder, jag har ju också en sån att träffa ibland och skypa med emellanåt. Man skulle vilja umgås med dem nästan jämt. Fast vår lille Bill är ju även i trotsåldern och har stor drama rätt ofta, men det missar ju vi.

    2014-11-23 | 21:43:03
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Visst är det en ljuvlig ålder, men såååå jobbig mellan varven!
    Det där med drama, det får vi x 2, så det är inte undra på att man är gråhårig ;)
    Ha dé!

    2014-11-24 | 09:13:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: