Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Dagen efter....

Kategori: Allmänt

...valet...
 
Ja, då blev det alltså regeringsskifte i Sverige och jag hoppas ju, att det kommer att bli bra...
 
Är ju inte ett dugg intresserad av politik, men jag har röstat för det tycker jag är en plikt att göra då man har rösträtt!
Nu blev det ju ett "ramaskri" att SD fick hela 13% utav svenska folkets röster och tänk, jag är inte förvånad!
Alltså, jag är inte förvånad att de fick så pass många röster, för allt "negativt" som folk hållt på med så fort SD visat sig, det gör att ett sånt parti inte tappar väljare, tvärtom!
Det är ju så folk fungerar tror jag...
Det som är fruktansvärt, det är ju att folk tycker att det ska behövas ett parti av den sorten, men att "idiotförklara" de 13% av sveriges befolkning som lagt sina röster på dem, det kan ju jag anse inte är demokrati!
Att sen de andra partierna som säger att de vägrar samarbeta med det tredje största partiet, kan man verkligen göra så?
 
Det jag röstade på, det håller jag för mig själv, men att det blev tre olika valsedalar i de tre kuverten, så pass har jag talat om för maken, för just det med hur jag röstar, det är och förblir min hemlighet.
 
I helgen var Ture med moder hit och sov kvar på loftet, han är en duktig liten kille mormors lillprins!
Julius och Wilgot var också hit på lördageftermiddag/kväll och de hade så roligt tillsammans med sin kusin och det syntes så tydligt att de "såg upp" på Ture, han blev liksom deras "idol"!
Det var "Tuje" hit och "Tuje" dit mest hela tiden.
 
Elliot och Elvira var i Stockholm med fadern, det var visst kalas för Elliot hos deras faster och så var det Gröna Lund på lördagen, tror ju att de haft jättemysigt!
 
Otroligt vackert väder har det varit och fortfarande är, så nu ska jag ta mig en tur med Elfrida, lika bra att passa på innan höststormarna kommer....
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Inte på något sätt försöker jag idiotförklara dem som röstar på SD. Och jag ser det också som en missnöjesreaktion att partiet fått så många väljare. Men jag tycker att det är väldigt obehagligt och det gör mig rädd, på ren svenska.

    Ture verkar vara en riktig gullplutt! Och du må tro att jag är sååå nyfiken på de andra små. Och stora. Men jag vet, du har inga bilder på din blogg, så jag får njuta av att läsa om dina goa barnbarn.

    Kram!

    2014-09-15 | 18:39:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    På facebook, där tar man bort "vänner" som inte tycker som en själv minsann!
    Jag tycker det är så tragiskt...
    Ture, han är väldigt mysig, lite trotsig såklart, han är ju i fyra-årsåldern, men väldigt go!
    Ha dé!/Kram

    2014-09-15 | 19:51:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Jag har länge ogillat den här mediekampanjen mot SD och det våld och de hotelser som följt partiet genom valrörelsen. Det går inte att tysta åsikter genom våld eller genom smutskastning. SD har ju tagit (fått till skänks?) invandrarfrågorna, inget annat parti har ju ens vågat försöka. Man har fått ensamrätt på dem och naturligtvis utnyttjat läget.

    2014-09-15 | 19:55:24
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Exakt så tror jag också att det är!
    Nu har de ju fått dessa röster och då lär man väl göra det bästa av situationen, för det är väl en demokrati vi lever i....
    Ha dé!

    2014-09-16 | 20:59:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • M o B säger:

    Hallå där!
    Lite info angående föredetta kollegor som du träffade igår, så har vi skickat en hälsning till herr Wiberg från oss alla tre. M o B.

    2014-09-20 | 16:36:43
  • åsa säger:

    MoB:
    Tyder detta som att "B" har en mailadress...eller?
    Kul att det blev en kommentar till slut och har det blivit nån respons från herr Wiberg????
    Tokfior!
    Men jag gillar er, det vet ni!
    Ha dé!/Kram

    2014-09-20 | 22:35:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Såg i tidningen igår att talmannen vägrat att ta Jimmie Åkesson i hand! Alltså en del uppför sig som om de sitter i en sandlåda! SD är ju ändå tredje största partiet i vår riksdag, framröstat av folket och ska ha posten som andre vice talman! Jag röstar inte på SD, jag är centerpartist ut i fingerspetsarna, men detta är ändå höjden!

    2014-09-21 | 11:57:06
    Bloggadress: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här: