Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Foppatofflor"....

Kategori: Allmänt

....är inte snygga!
Men, om man nu inte får på sig nåt annat än just dessa skodon för tillfället, ja då är det bara att se glad ut!
 
Har varit till distriktssköterskan idag och nu har jag högerbenet lindat från foten upp till knät och ska ha det så till på fredag, då ska jag tillbaka, byta kompress och linda om...
Kan tala om, att jag fullkomligt avskyr att vara lindad så, har haft det i åratal sammanlagt och som sagt, jag avskyr det!
Måste försöka bli av med svullnaden och jag vägrar stödstrumpa!
Kan låta lite konstigt kanske, men så mycket som jag varit med om då det gäller det här f-bannade benet så känner jag att just stödstrumpa, det skulle få mig att bli knäppare än jag är och med såret också så är det inte så bra, utan lindat får det bli!
 
Får alltså inte på mig några skor, utan det är ett par ljusgröna, nästan limegröna "foppisar" som pryder mina fötter för tillfället...
Tycker ju att det är så fult!
Men, men...
 
Ute är det höst!
Hösten kom bara "tjong", som ett knäpp med fingrarna och just nu är det riktigt fint ute, solen skiner och det är nästan 10 plusgrader och jag tror, att det blir en Elfridatur, med vinterjacka, skinnhandskar OCH "foppatofflor"!
Det blir snyggt det!
 
Först ska jag fixa lite mat till maken, han kommer snart från "jobbet" och blir nog glad då han ser vad jag serverar idag, paltbröd med fläsk!
Jag äter inte paltbröd, men tycker det ser så gott ut och jag har provat att äta det ett flertal gånger, men det är som med surströmmingen, jag kan inte svälja det.
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Stackars dig, limegröna foppatofflor, dessutom! Hoppas det jädra benet skärper till sig och blir bättre snart. Annars kommer DrUlrika och behandlar det!

    Kram på dig!!!

    PS På grund av min hälsporre kan jag bara gå i gympadojor eftersom det är enda skorna mina inlägg får plats i. Det är inte heller så roligt, för ibland vill man ju att även fötterna ska få vara fina... :-(

    2014-09-24 | 18:30:36
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Får nog be DrUlrika ta sig an skitbenet!
    Är så grönödiskt trött på mitt ben så du anar inte...
    Hälsporre, det gör ont det!
    Har haft det så jag vet och min lillasyster som var hit för ett tag sen hade det och hon led!
    Det är ju tur att det finns foppatofflor...trots allt!
    Ha dé!/Kram

    2014-09-24 | 19:02:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Först hade jag hälsporreskit i vänsterfoten i över ett år. Nu har jag haft i högerfoten i ungefär nio månader.

    Men ditt sår då... Gissar att de har testat zinkplattor??? Benet... är det trombosvarning eller har varit?
    svar till Fråga DrUlrika

    2014-09-25 | 19:43:04
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Svar till DrUlrika...
    Det har testats allt och det är ingen trombos, det vet man i alla fall..
    Idag fick jag svar på odlingen de tog och visst är det stafylokocker, givetvis!!!
    Blir så jäkla less!!
    Ha dé!/Kram

    2014-09-26 | 19:37:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: