Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Elefanter, mello och natten...

Kategori: Allmänt

...en salig blandning..
 
Idag knackade det på dörren och utanför stod min prins Elliot och jag, som inte hade en aning om att han, eller de andra var på intågande blev riktigt överraskad!
"Jag har en present till dig mormor, en 100 år försenad, som du egentligen skulle fått på alla hjärtans dag"...
Vad jag fick, det var två lite större och tre små elefanter och en flodhäst, alla i trä och han hade köpt dem själv, för egna pengar på loppis för han vet att jag samlar på dem och mitt hjärta höll på att brista!
"Jag tänkte på dig direkt när jag såg dem och jag visste ju, att du skulle bli så glad" sa han, pojken som man kan bli sååå irriterad på mellan varven,  ibland undrar man ju vart han glömt huvudet för fy sjutton så glömsk och disträ han kan vara!
Vet ju, att det mestadels beror på åldern (12,5 år) men även på hans personlighet och just det gör ju att jag blir enormt glad och även rörd att han har sin gamla mormor i åtanke.
 
Melodifestivalen...
Ja, vad ska man säga?
Att "Hasse Kvinnaböske" gick vidare till andra chansen!?
Herreminje!!
Ja, ja, det finns tydligen de som tycker att det är ett bidrag man kan skicka till Eurovision song contest utan att skämmas!
Den kommer säkerligen att hamna på svensktoppen och man får väl hoppas att den stannar där...
 
Natten ja...
Gillar absolut inte nätterna!
Har ju gnällt förut om värken och så, men jag förstår ju att det blir värre på nätterna då man inte har något som "distraherar" en, då blir ju värken mer påtaglig liksom och jag avskyr nätterna!
Men, nu ska jag i alla fall gå en trappa upp och lägga mig...
Så...god natt och sov så gott!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken gullig kille! :-)

    Melodifestivalen, ja... Jaaa... den enda låt jag frivilligt kan tänka mig att lyssna på framöver är Måns. Och kanske Caroline, fast det var ju ingen schlager.

    Hoppas du får sova gott i natt!

    Kram!

    2015-03-01 | 18:13:07
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, han är en väldigt gullig kille som älskar att ge andra presenter, att se glädjen han förmedlar.
    Maken och jag hade samma smak som du, men man slutar ju aldrig att förvåna sig över hur folk lägger sina röster...
    Ha dé!/Kram

    2015-03-03 | 08:59:36
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: