Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Tant Raffa"...

Kategori: Allmänt

...heter en show som de ger på Klockargården i Tällberg, en show i fyra årstider.
 
Ja, nu kommer ju inte jag att vara med i showen och den handlar inte heller om mig, men den kan ju vara bra för det!
Blev lite full i skratt då jag läste om den i tidningen ;)
 
Idag är det lördag igen...
Veckorna bara flyger förbi och det vet väl alla, att efter Vasaloppet börjar våren sitt intåg, men just nu är det vårtemperaturer ute, faktiskt väldigt lika som förra året i februari..
 
Här i Falun har ju VM-spektaklet börjat och att ta sig ner på stan med egen bil, det är i det närmaste omöjligt, men det går ju buss så klart...
Fast, jag skippar nog besöken ner dit.
 
Elliot ska dansa uppe vid Lugnet i helgen, meningen var att det skulle dansas "flash mob" (?) både lördag och söndag, men av säkerhetsskäl så blev det tydligen bara söndagen.
Massor med "digniteter" här i Falun just nu och man kan ju inte ta lätt på alla terrorhot som finns....
 
Maken, han är i garaget och pysslar med sin kärlek (Amazonen) och väntar på att de ska ringa från england, det är mycket som ska klaffa där innan maken åker över.
Eftersom det är vindkraftverk det handlar om så kostar det multum att stänga av så det gäller att allt är ordentligt planerat.
Men som sagt, han väntar...
 
Har fått bilder från Thailand där Ture med moder/fader badar med en elefant och det ser så underbart ut!
Jag har ju en förkärlek till elefanter och är ärligt talat väldigt avundsjuk ;)
De har det så bra, Filipinerna och Malaysia är avklarade och som sagt, nu är de i Thailand och kommer troligtvis hem i slutet på månaden och tänk, vilka minnan Ture kommer att få med sig!
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Den showen hade ju varit kul att se, Tant Raffa, alltså. Jaa, även Elliots dans.

    Det finns en till här som är elefantfetischist och det är min kära fästmö.

    Ha en fin helg!
    Kram!

    2015-02-21 | 19:35:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag gillar elefanter och flodhästar, kanske för att jag känner mig som dem.. ;)
    Håller med dig om att det skulle vara roligt att se "Tant Raffa", men jag får nog nöja mig med Elliot och hans dans.
    Ha dé!/Kram

    2015-02-21 | 22:50:08
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: