Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

15 minuter...

Kategori: Allmänt

...tog det...
 
Satt i soffan och tittade på tv och sa till maken, att "men, så konstig jag börjar känna mig i kroppen"..
Efter 15 minuter skakade jag, ja, det var helt otroligt så jag skakade!
Frös liksom inne i kroppen och jag trodde att min sista tid var kommen.
Antog, att det var en allergisk reaktion på antibotika, hade tagit en tablett mot urinvägsinfektion och att jag är allergisk mot sulfa, det vet jag och det talade jag om för sköterskan på VC då jag ringde, men det kan ju vara så att jag inte fixar den penicillin jag fått utskriven.
Stoppade fingrarna i halsen och det kan jag tala om, att det var inte det lättaste då händerna skakade så otroligt mycket, jag är stor i käften, men som sagt, det var svårt!
Kräktes upp allt jag ätit och förmodligen det mesta av medicinen och efter någon timme så blev skakningarna bättre, men jag fick feber, nästan 40 grader!
 
Efter en natt som inte var speciellt "skön" så sov jag hela förmiddagen och nu har febern sjunkit och jag mår ganska bra, träningsvärk överallt, främst i käkarna faktiskt!
 
Äldsta dottern, "personen och twinsen, de har haft kräksjuka och de började kräkas alla fyra inom loppet av en timme och jag förstår att det var jobbigt, speciellt då de var i Eskilstuna och bodde hemma hos "personens" släktingar.
Är ju alltid "enklare" om man är hemma hos sig själv, men det positiva, det är ju att hemma behövs det inte saneras för de ska ju räknas som "friska" nu.
 
Min brors äldsta dotter med familj är här i Falun nu i helgen, det är en handbollscup och deras äldsta dotter spelar så de bor i husvagn uppe på Lugnet och imorgon hoppas jag att de kommer hit och fikar, för då ska jag vara helt återställd hade jag tänkt!
 
Nu är det snart dags att bänka sig i soffan för en tv-kväll, det är nog svt 1 som gäller..
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men kära nån!!! Var det en reaktion på medicinen, alltså??? Hoppas verkligen att du mår bättre idag.

    Kram!

    2015-01-04 | 15:17:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det var en reaktion på penicillinet, ja!
    Men nu har jag fått annan medicin så nu ska det väl ordna upp sig hoppas jag.
    Ha dé!/Kram

    2015-01-04 | 15:52:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Nu har jag följt detta på facebook de senaste dagarna och nu ser det äntligen ut som om du träffat en ansvarsfull och trevlig läkare som kan ge hjälp. Hoppas det går bra och du kryar på dig.

    2015-01-07 | 19:55:23
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Den läkaren var jättebra, lyhörd framförallt!
    Nu känns det bättre och det kan ju bara bli bättre..
    Ha dé!

    2015-01-09 | 12:30:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: