Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Som sagt, tålamod....

Kategori: Allmänt

...besitter jag inte och NU publicerades förra inlägget!?
 
MEN...
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, INGEN ska vara elak eller dum mot mina barnbarn, INGEN!
 
En uppretad tant raffa, det är inget att leka med och jag kan inte för allt i världen förstå, hur man som så kallad "vuxen" kan lägga skuld på barn!
För i helvete människa, bete dig som en vuxen och inse, att barnen, de fanns där innan du!!
 
Det är ju tur, att jag inte har så mycket kontakt med denna fega lilla varelse, för fegt, det är det och jag är vanligtvis en väldigt snäll person, men....
 
Det snöar och maken sa för en liten stund sedan, att han var ganska mättad på allt vad snö heter just nu och jag förstår honom, han har skottat i fem dagar nu, men han har ju åtagit sig det så..

Förresten, farbrorn som var lite "susig", han är mer än så, tyvärr!
Fast, så är ju livet, man blir gammal och senil...
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Fy det var inte bra! Jag hoppas att barnbarnet uppskattar att mormor backar upp och är en tiger.

    Men du vet väl att vuxna kan vara mycket, mycket elakare än barn? Det har jag fått erfara den senaste tiden, som bekant. Man TROR att vuxna ska veta bättre, men många är visst kvar i sandlådan där man skvallrar och kastar sand på varandra och utesluter såna som man inte gillar.

    Kram till dig och barnbarnet in question!

    2015-01-27 | 19:04:18
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ingen, ingen, ska behandla mina barnbarn respektlöst och kränkande!
    Gör man det, då får man räkna med en uppretad tant raffa!
    Blir så jäkla förbannad att blodtrycker just nu pendlar mellan 240/320!
    Ha dè!/Kram

    2015-01-27 | 22:22:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: