Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vilken jobbig vecka...

Kategori: Allmänt

...det har varit...
 
Njurbäckeninflammation har jag och jag har varit till akuten 3 gånger!
Senaste gången var igår, då skrevs jag in där klockan 7.10 och jag kom hem vid 14-tiden, men då var jag rejält undersökt och njurarna kollade med ultraljud.
Inga njurstenar eller "var" som läkaren sa, vad hon nu menade med det...?
Jättejobbigt har det varit, bättre idag för nu har äntligen penicillinet "kickat in" och jag har varit feberfri i ett dygn.
Feber har jag ju haft fram och tillbaka hela tiden och jag, som vanligtvis har en normaltemp på under 36 grader, jag bli riktigt sjuk då jag kommer över 39, jättejobbigt!
 
Maken, han har varit alldeles "rådlös" för han är inte van vid att se mig så här, orkar ingenting och ligger helst till sängs...
Fast, idag känns det som sagt riktigt bra (törs man skriva det...) och jag har varit till VC för provtagning och till apoteket för att hämta ut all medicin jag kunde få innan högkostnadskortet går ut imorgon, är ju lite snål också!
Men, nu är jag ganska "mör" och det kommer inte bli många knop gjorda av mig resten av dagen.
 
Har inte träffat mina små kungligheter på två veckor nu så snacka om att jag har "abstinens"!
De fyra här i Falun har ju haft kräksjuka, ja, Elliot och Elvira fick sin "släng av sleven" de också och det innebär att det kommer att dröja ytterligare ett par dagar innan jag törs träffa dem, vill inte dra på mig det också...
Ture, han hostar på mornarna för att få stanna hemma från dagis, "hör du mamma/pappa att jag är sjuk? Jag har säkert feber också", det är så det svider i mormorshjärtat att veta, att han helst vill stanna hemma, att dagis kan klara sig utan honom, plutten...
Men snart får han semester, de ska resa i Asien i åtminstone en månad, kanske längre och de far redan i slutet på månaden.
Skönt för dem alla tre!
 
Nej, nu ska jag lägga mig och vila lite.
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: