Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Rocka socka"...

Kategori: Allmänt

...ska man göra idag...
 
Alltså, man ska ta på sig "omaka" strumpor för att markera att det är okej att vara annorlunda!
Kan tala om, att just det där med "omaka" strumpor, det har vår prinsessa Elvira anammat ända sen hon var liten och började klä sig själv (omkring 1,5-2 år) hon har varit väldigt tidigt med allt den tjejen!
När det gäller twinsen så är det mer regel än undantag att det är "rocka socka" dagligdags!
"Har annat att göra än att leta och para ihop strumpor" brukar dottern säga och det är ju huvudsaken att de har strumpor på fötterna, skit samma om det är samma färg eller mönster!
 
Solförmörkelse har det varit idag också, jag såg ingenting för här snöade det och gör fortfarande, tror inte att kung Bore vet, att det är vårdagjämning idag...
 
Blev så full i skratt åt Elliot igår då jag skjutsade honom till dansen..
"Imorgon är det vårdagjämning, solförmörkelse, rocka socka, redovisning på musiken (och en sak till som jag glömt bort) och jag fattar inte, hur kan det vara så många grejer på en och samma dag" sa han och jag frågade om det körde ihop sig för honom och se, det tyckte han!
Inte lätt att vara ung idag!
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ha ha ha, prins Elliott frågar helt rättmätigt hur det kan vara så många dagar på en och samma dag. I morgon är det i alla fall lördag och vi är lediga tillsammans här.

    Ha en fin helg!
    Kram!

    2015-03-20 | 20:34:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Han var faktiskt lite upprörd över att det var så mycket på en och samma dag!
    Har ju litet behov av "strukturering" den unge mannen och nu blev det mycket!
    Ha dé!/Kram

    2015-03-21 | 16:57:36
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se
  • Paula i pörtet säger:

    Hej, inte såg jag någon förmörkelse här heller, snöa gjorde det. Men inte sörjer jag det, idag har solen visat sig och gjort världen så vit och vacker igen. Har gjort ett pass på loppis och idag var det full rulle minsann, mycket turister och annat löst folk...
    Ha en skön fortsättning på helgen/Kram

    2015-03-21 | 17:38:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Tror vi hade likadant väder och jag sörjer heller inte någon förmörkelse ;)
    Kan tänka mig att det varit full rulle med turister, kommer väl att avta efter påsk...
    Ha dé!/Kram

    2015-03-22 | 09:00:56
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: