Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sommartid...

Kategori: Allmänt

...är det nu då..
 
Igår var det en otroligt vacker dag, med strålande solsken och omkring 8-10 varmgrader.
Då var det fortfarande vintertid...
Idag är det ett riktigt skitväder, det snöar och regnar och är bara ett par ynkliga varmgrader och idag är det sommartid!
Har aldrig gillat det där med att vi ska ställa fram och tillbaka klockan, blr bara förvirrande och just vid sommartiden då blir jag så trött!
Ja, det försvinner ju en timme hux flux!
 
Snart är det påsk och för första gången (tror jag) så kommer vi inte att ha några barn/barnbarn hemma i Falun och faktiskt, det känns ganska skönt att slippa det där med påskmiddag!
Maken och jag kommer troligtvis åka mot Hälsingland, makens "bästis" har utställning tillsammans med några andra konstnärer under påsken och eftersom maken fyller år på påskafton så har han fått bestämma hur han vill ha sin födelsedag och just det här ville han så gärna göra.
Äldsta dotter med familj kommer att åka till Eskilstuna på skärtorsdagen redan tror jag och yngsta dottern har massor att göra hemma i Gävle då de måste bila upp golvet i källaren för att byta stammar...
Fy f-n vilket skitjobb!
 
Ture med föräldrar sov på loftet fredag-lördag för igår "inkasserade" Elliot och Elvira sin julklapp från "Gävleborna", det var en heldag på Aqua Nova i Borlänge och de hade haft det suuuuuperbra och suuuuperroligt!
 
Alla barnbarnen fick påskägg från mormor och morfar eftersom vi inte ses under påsken och de tre yngsta äter ju inte godis, så i deras ägg fanns det såpbubblor, strumpor, liten leksak, russin, tandborste och tandkräm.
Ture, han blev överlycklig för sin nya tandborste med "Spiderman" på!
De två äldre, de fick också såpbubblor (vet att de tycker att det är roligt att blåsa) godis och biocheckar, väldigt uppskattat!
 
Förresten..
Morris, han är jätteförtjust i Ture!
Kommer och lägger sig bredvid honom och vill så gärna bli klappad och det skulle aldrig hända om twinsen var här, då försvinner Morris som en "avlöning"!
Till och med yngsta dottern, som väl aldrig varit så väldigt förtjust i katter sa, "om Morris inte vill bo kvar hos er så får han jättegärna flytta hem till oss i Gävle"!
Blir nog ingenting av med det!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula i pörtet säger:

    Hej, ja våren var ytterst tillfälligt på besök, idag vräker blötsnö ner igen...tittar på stackars kusarna som redan hunnit börja få vårkänslor i hagen..
    Jag gillar inte min läkare nåt vidare, men jag valde att ha samma läkare på den privata VC:n i stan istället för att chansa med en massa stafettläkare och då får jag stå mitt kast. Han är ganska gammal, pratig och ägnar minsta möjliga tid åt det medicinska utan pratar strunt istället. Tröttande. Nu var det andra gången jag fick en medicin som han inte kollat upp och då blir man ganska lack. Men kanske börjar kroppen må bättre när temperaturen stiger och man dessutom kan börja gå i fotvänliga skor. Men ibland måste man få gnöla av sig..."ler"
    Jag åker inte till Falun denna påsk utan stannar hemma och gör några pass extra på loppis.
    God mat ska jag dock unna mig och så har jag fått hemägg av grannen
    Kram

    2015-03-29 | 15:05:47
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tofflan säger:

    Ja du, detta med sommar- och vintertid är mest irriterande, tycker jag. Idag har det ösregnat hela dan, igår var det grått. Vart tog våren vägen?

    Det blir en annorlunda påsk för er, gissar jag. Själv tar jag kvasten ner till mamma på onsdag. Det ska bli skönt att komma härifrån ett tag, lite miljöombyte.

    Kram!

    2015-03-29 | 16:13:26
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Paula:
    Förstår ditt val av läkare, trots vissa "problem" ;)
    Du kommer säkert att få en jättebra påsk och det är ju bra att du får extrapass på loppis, då går tiden snabbt och va gott med hemägg!
    Ha dé!/Kram

    2015-03-31 | 12:08:25
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Vinter/sommartid är bara skit tycker jag!
    Det kommer att bli annorlunda i påsk, men skönt tror jag...
    Förstår att du tycker det kommer bli skönt att byta lite miljö och våren har nog kommit en bit längre på väg "där nere".
    Kör försiktigt bara!
    Ha dé!/Kram

    2015-03-31 | 12:10:51
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: