Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tvillingar = ALLT gånger två...

Kategori: Allmänt

...ja, så är det!
 
Inte nog med det, allt som införskaffas ska ha samma färg, annars blir det lätt "världskrig"!
 
Idag köpte maken och jag varsin balanscykel (cykel utan trampor) till Julius och Wilgot.
De fyller ju tre år i slutet på juni, men det är ju nu de behöver sina cyklar (som vi tänkt som presenter) och då köpte vi dem idag och gissa, om det var två killar som blev lyckliga!
Inte har de någon aning om vilka datum det är, ett varsitt paket med någon bil i på födelsedagen, det blir perfekt!
 
Prinsessan Elvira, hon fyller ju också i juni, närmare bestämt tre dagar innan twinsen och hon talade om, att hon ville då inte ha några presenter i förskott, lillslarvarn!
 
Det är fint väder på dagarna, strålande sol men kallt!
Jag har varit ute på tre färder med "Elfrida" och igår var det kallt, svinkallt!
Det är ju mellan 7-10 minusgrader på nätterna och det är väl "normalt", det är ju trots allt bara mitten på mars än så länge...
 
Morris, han har det jobbigt kvällar och nätter med alla katter som är in på hans revir och jäklas!
Kan inte förstå, vart de kommer ifrån?
Det vimlar av katter i vår trädgård så fort mörkret lägger sig och vår "gammgubbe", honom tycker jag enbart synd om!
 
Ikväll ska vi kolla på Melodifestivalen maken och jag och båda hoppas att Jon Henrik Fjellgren vinner, det är ju Sverige i ett "nötskal" och låten gillar vi skarpt!
Vinner inte han så hoppas vi på Måns Zelmerlöw, det är en duktig kille det och låten är bra!
Men....som "vanligt" så blir det väl.....
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Bert säger:

    Antagligen sitter man väl där och tittar på spektaklet. I alla fall med ett halvt öga. Utgången brukar aldrig vara den jag önskar.

    Så originell musiksmak har jag och det är jag rätt stolt över.

    Min favorit är den första låten i första omgången, med Molly Hammar. Den åkte ut med buller och bång. DIREKT. Eftersom den hade kvalitet. ;-)

    2015-03-14 | 17:41:44
    Bloggadress: http://ogonblickinorr.blogspot.se
  • Tofflan säger:

    Å så roligt och rätt med cyklar till de tu små! Men prinsessan är ju stor nu, så jag förstår hur hon tänker.

    Minusgrader här också i morse när jag skjutsade Anna, men sen blev det en solig och fin dag.

    Fel låt vann, eller hur? ;-)

    Kram!

    2015-03-15 | 16:31:06
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Bert:
    Jag gillar också när det är lite originellt och jojk i melodifestival-sammanhang DET är originellt det!
    Gillar låten som vann, fast det inte var jojk ;)
    Ha dé!

    2015-03-15 | 17:59:31
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Du må tro, att det har varit "cykling" på tapeten heeela dagen idag!
    En jättebra present och de är så duktiga så på att hålla balansen!
    Kallt som bara attan i morse och på förmiddagen, men det blev en tur med Elfrida ändå!
    Ha dé!/Kram

    2015-03-15 | 18:02:57
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: