Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vasaloppet...

Kategori: Allmänt

...är i full gång och det blev som maken trodde Norsk seger!
 
Något han aldrig missar, det är Vasaloppstarten (om han är hemma i Sverige) och idag var det ju ganska "snöpligt" då det var något som gick fel då "startsnöret" inte for upp utan det blev tvärstopp och alla bara "tjoppade in" i varandra!
 
Trots varmgraderna, det var ju 7 grader varmt redan vid starten i Sälen så verkar det som att spåren är relativt bra och alla de intervjuar ger en eloge till arrangörerna och det är ju bra!
Lite kämpigare än vanligt, men som sagt, det går tydligen att staka sig fram i nio mil ändå...
Här i Falun är det varmt och mulet, ingen tillstymmelse till sol ännu och en koll på himlen gör att jag tror den kommer att lysa med sin frånvaro resten av dagen..
 
I veckan som var åkte jag till Gävle och hälsade på vår Ture(bus) som hade fyllt hela 5 år!
Han (och föräldrarna) hade haft en underbar resa i Asien och massor med bilder fick jag se.
Bad med elefanter och delfiner, möte med sjölejon och hökar och så snorkling!
Jodå, Ture lärde sig att simma med fenor (ja, på fötterna alltså) och att snorkla!
Det är ju en annan teknik att simma med fenor och det fick han träna på i poolen och att hoppa från poolkanten utan att hålla för näsan och förstås att simma "vanligt" längd efter längd..
Duktig kille!
 
Morris, han har det jobbigt nu!
Ja, det är ju mars och som vanligt så samlas ett flertal katter i vår trädgård och låter fruktansvärt illa!
Igår räknade jag till fem stycken innan jag gick till sängs och Morris, han har ju "nattpasset", det gäller ju att försvara sitt revir och jag säger åt honom att vara försiktig varenda gång han går ut.
Han är ju tretton år snart, ingen ungdom alltså och jag är lite orolig att han ska bli skadad om han blir attackerad av "ungtupparna" som befinner sig i HANS trädgård!
Lite roligt det där med mars..
Undrar om katter har en inbyggd almanacka?
 
Många i min omgivning som har eller har haft influensan, vill inte få den, men idag känner jag mig lite "konstig"..
Håller tummarna att jag ska slippa den!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula i pörtet säger:

    Hej o tack för dina deltagande ord. Det var ju förfärligt att läsa om din dotters far! Saijas fastrar var så gulliga så de skickade foton från begravningen via chatten på fb så hon kunde se hur det var och även kort från minnesstunden. De letar väl på eventuella foton på honom också att skicka till henne. Jag har ju bara från hans ungdoms dagar när hon bara var en liten fis.
    Här har vi snorhalt och både jag o exet har drattat på ända. Jag inatt då jag traskade hem i mörkret från dansen. Gjorde illa axeln men inget är brutet vilket man får vara tacksam över. Som om det inte räckte tror jag att jag har en blodpropp i en tå för nu är hela fotbladet rött och svullet...suck. Får väl ta o visa upp den snart om det inte ger med sig.
    Kram och ha en fin söndagskväll

    2015-03-08 | 17:09:56
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Hoppas du hade roligt på dansen och vilken jäkla tur att du inte bröt nåt!
    Det där med blodpropp lät inget vidare...
    Du kanske skulle visa upp den för "kunnigt folk", om ni nu har ni sådana i obygden?
    Ha dé!/Kram

    2015-03-08 | 18:01:15
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Oj oj, här kändes det väldigt långt från vasaloppet. Vi var ute på en härlig promenad i vårsolen och såg minimalt med snö.

    Hoppas du klarar dig från influensan!

    Kram!

    2015-03-08 | 18:53:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Idag har vi ett strålande väder!
    Känner mig inte lika "konstig" idag så jag håller tummarna att jag ska slippa influensan.
    Ha dé!/Kram

    2015-03-09 | 09:37:05
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: