Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fredagkväll....

Kategori: Allmänt

...och maken och jag hade grillat och tagit ett par glas vin och så ringer telefonen...
 
Jag svarar och det är en ledsen Elliot som är på linjen, han är så pass ledsen att jag knappt hör vad han säger.
 
"Får jag sova hos er i natt"?
Ja, det är klart att du får, men vad är det som har hänt?

"Jag vill bara komma till er"!
Eftersom vi druckit vin så gick Elliot över hit och det är ingen lång bit att gå, men när det kommer en gråtande liten kille traskande efter vägen, DÅ brast mitt hjärta!
För även fast han fyller 13 år i början på september, så är han fortfarande en liten kille!
 
Ja...
Jag satte mig med honom och han fick gråta och sen talade han om för mig att han inte stod ut hemma hos pappa, det är ohållbart med hur han blir behandlad, totalt respektlöst utav vissa och DET är tamejfan inte acceptabelt!
Att bete sig mot någon så att vederbörande börjar gråta, det är elakt!
Han är inte 13 år fyllda än!!
 
"Jag kom hem från skolan, jättetaggad och glad inför skolan och dansen och hade fortfarande kvar den där "varma" känslan i kroppen och magen efter torsdagkvällen då det var terminstart och mamma var där och så kom pappa med *L* (lillebror) och mamma och pappa pratade med varandra, de skrattade och man kunde se, att de trivdes, att pappa var glad, då kändes det sååååå "varmt" i kroppen"!
"Idag när jag kom hem så började det tjafsas, hon slutar ju aldrig och jag orkar inte med det, jag vet ju att hon aldrig blir nöjd med det jag svarar i alla fall"!
"Jag orkar inte mormor, hon vill hela tiden ha det till att allt är mitt fel, kan det vara det"?
 
Nej Elliot, det är inte ditt fel, hon har funnits i era liv i många år och hon borde faktiskt ha "lärt" sig hur du/ni fungerar och jag tycker, att det är bedrövligt att det är som det är!
Det kan inte vara meningen att ett stackar barn ska behöva packa det viktigaste och gråtandes gå till mormor och morfar (nu finns vi här för barnbarnen, alltid) men att se honom då han kom, helt knäckt, det var inte roligt!
Nu älskar Elliot sina småbröder, de hos modern och de hos fadern, lillasyster, hon är nog mest en "pain in the as" ;) fast han älskar henne också, det vet jag!
 
Jag har väldigt många känslor inom mig just nu, men jag har bestämt mig för att vara "snäll", fast jag kan inte fatta, hur man som så kallad vuxen kan bete sig så fruktansvärt illa mot ett barn!!
Skämmes tamejfan!!
 
Visste, att Elliot behövde sin mor så på lördag morgon skjutsade jag honom till Eskilstuna eftersom familjen befann sig där och under bilfärden så hann vi prata väldigt mycket och det är en väldigt omtänksam och ödmjuk liten kille vi har och han vet, att vi älskar honom och att vi alltid kommer att finnas här..
Han är tonåring och det vet ju man ju hur "dryga" de kan vara, så disträ, att om inte huvudet satt fast mellan axlarna, då skulle de glömma det någonstans!
Armar och ben är för "långa" och inte kordinerade för fem öre, inne i sin "egen" värld för det mesta, men ändå alldeles underbara!
Är tacksam och stolt över alla mina barnbarn och jag kommer aldrig att tolerera att de blir kränkta, inte utav någon!
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men vilken kille! Var rädd om honom! Det gör ont i mig också att läsa det du skriver, även om jag inte har alla fakta. Fast... en trettonåring tror jag har ganska bra kläm på saker och ting och kan uttrycka sig. Däremot tror jag inte att de gråter i första taget. Va skönt att han kunde gå hem till mormor!!!

    Stor bamseKRAM till henne! Och till Elliot!

    2015-08-24 | 20:43:14
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det är ju tur att vi bor i samma stad...
    Konstigt, att det bara är en (1) människa som inte förstår honom och det en som varit delaktig i hans liv sedan femårs-åldern : (
    Vi är rädda om honom må du tro!
    Ha dé!/Kram

    2015-08-25 | 12:21:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Det gör grymt ont om barnbarn far illa på något sätt! Vilken tur att ni bor nära och finns till hands när det behövs.

    2015-09-01 | 10:15:51
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Hjärtat blöder många gånger ska du veta, men som tur är finns vi ju som sagt i närheten.
    Ha dé!

    2015-09-01 | 22:09:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: