Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lååååååångt mellan inläggen....

Kategori: Allmänt

...är det!
 
Ja, nu har snart hela juli passerat och vilken trôkmånad då det gäller vädret!
Jag, som definitivt inte är någon soldyrkare, till och med jag tycker att det varit ett bedrövligt väder!
Men, nu kan man ju hoppas på att augusti kommer med lite sommar, hur ska de flesta orka med hösten och vintern annars...
 
Har det hänt något sen sist?
Njaaa..så värst mycket har det inte varit, maken jobbar och står i (för Veteranpoolen) och jag vet inte vilken altan/trappa han är inne på och det är inte slut ännu!
Ja, folk vill ju passa på att få hjälp innan rotavdraget sänks och det har man ju full förståelse för.
Förresten så tycker jag att det är åt helsike att avdraget ska sänkas, kommer att skapa mycket mer svartjobb, tyvärr!
 
Onsdag är det idag och jag ska iväg till frissan om en liten stund, ska bli så skönt att få "ansa" lite på skallen.
Ska möta upp äldsta dottern och Julius för en sen lunch efter frissan, de ska återvända ner till Eskilstuna efter att ha "levererat" Elliot och Elvira till fadern igår kväll.
Wilgot är kvar i Eskilstuna med sin fader eftersom han hade hög feber och inte alls var pigg igår, de löser av varandra med sjukdomar twinsen, men *peppar* *peppar* de har varit relativt "friska" i sommar ändå, fast snart börjar ju dagis igen och då är det väl kört ett x-antal veckor.
De ska börja på nytt dagis och det tror jag kommer att bli toppen för dem!
De trivdes ju på sitt förra dagis också, men det har blivit väldigt stor personalomsättning och dålig mat, två väldigt viktiga saker faktiskt.
 
Nu hoppas jag och maken att det ska bli fint väder i helgen, för vi ska åka till Vansbro och "Amazonrock", det blir säkert bra, förra året var det fruktansvärt varmt den helgen, men i år tror jag ju inte att vi kommer att få svettas speciellt mycket och glad är ju jag för det..
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Äntligen ett blogginlägg från dig! :-)

    Kan inte Guben fixa en fin altan till mig så jag slipper alla rökare och grillare som förpestar luften underifrån? ;-) Skojar bara, det har inte varit så farligt i år - TACK VARE vädret! Jag gillar regn, jag, och det finns MÅNGA skäl till det.

    Hoppas lillskrutten kryar på sig och att Vansbrotrippen blir kanon! Blev du fin i håret, då???

    Kram!

    2015-07-29 | 19:33:23
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Vet att jag är väldigt dålig på att uppdatera bloggen...
    Julius, han hade feber och hela mun/svalg fullproppad med herpesblåsor i över en vecka, nu har Wilgot fått halsfluss, så det går liksom "runt, runt".
    Håret ser ut som vanligt efter ett frisörbesök, kort-kort!
    Ser fram emot lördagen och Amazonrocken!
    Ha dé!/Kram

    2015-07-30 | 09:07:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: