Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Riktigt stolt mormor...

Kategori: Allmänt

...är jag!
 
Var på danstävling hela dagen i Mora igår och Elliot kom på silverplats i sin grupp!
Rikstävling var det ju, så det var bussar från alla håll och kanter med tävlande och en enorm konkurrens, men som sagt....han knep en silverpokal!!
 
Att sitta en hel dag, (för det blev det, kom dit till 10 och åkte därifrån vid 19-tiden) i ett dunka-dunka av Hip Hop, det känns i skallen ska jag tala om, ingen radio på i bilen hem inte!
 
Det är så roligt att Elliot hittat sin "nisch" i och med dansen, han är jätteduktig och tränar flera dagar i veckan.
Han får träna så mycket han orkar för modern, bara inte skolan blir lidande, men enligt lärarna så ligger han väldigt bra till i alla ämnen och det gör ju en mor/mormor glad!
 
Nu var det enbart Hip Hop som gällde igår, men den 3 oktober, då är det tävlingar i Sandviken och då tävlar både Elliot och Elvira för då är det även Disco.
Det kommer att bli en intensiv dag, men jag ska vara med!
 
Maken och jag har varit på en "minisemester" till Lübeck, vi var borta tre nätter från vår Morris (äldsta dottern var kattvakt) och konstaterade, att vi ska hålla oss hemma, längtar ju bara hem så fort vi kommer en bit från Falun och att det där med semester, det är överreklamerat...ja, om man nu är såna "trôkskallar" som vi och så hemkära.
Man kan ju byta miljö fast man håller sig hemmavid ;)
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men va roligt att det gick så bra för Elliot!!! Hälsa och gratta från Tant Tofflan! :-)

    Jaa du... Jag låtsas ju att jag har semester nu, de här dagarna innan jag ska börja jobba. Det känns som jag äntligen kan koppla av och ner lite grann, i alla fall...

    Välkommen hem, får en väl säga till er i alla fall?! :-)

    2015-09-20 | 19:39:03
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det var väldigt roligt och jag ska hälsa Elliot från dig!
    Skönt att få ha "semester" ett par dagar och slippa jobbsökandet kan jag tänka och om du visste, hur glad jag är för din skull!
    Ha dé!/Kram

    2015-09-21 | 20:37:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: