Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vad ska man säga....

Kategori: Allmänt

...när det är flera månader mellan blogginläggen? Ja, man ska kanske överväga att helt sluta med bloggen, men jag känner på nåt vis, att jag vill ha den kvar för att kunna gå tillbaka och läsa vad som hänt då och då. Men, vad har hänt sen sist? Jo...Ture(bus) har fått vara "minitiger" på Gavlerinken...vilket innebär att han som liten fin hockeyspelare i Hagaströms...(nånting) fått åka in på isen i en nedsläckt rink (stor arena alltså när Brynäs spelade hemmamatch) med strålkastare riktade mot honom och han skulle åka tre varv tror jag och under tiden talade speakern om vem Ture var och vad han ville bli när han blir stor och håll i er nu!...... .....Ture ska bli Ninja, Polis och väktare och han ska ta hand om alla tjuvar och banditer minsann! <3 DET om nåt känns tryggt Annat som hänt är väl att Elliot är uttagen att representera Sverige i EM i hip-hop i Polen i juni och jag skulle ljuga om jag inte sa att jag är stolt, jäkligt stolt över pojken, han är SÅ duktig! Elvira, hon tragglar på med discon och där är det måååååånga tävlande, faktiskt väldigt trist! Hon dansar ju i "silver" som solo och det är som sagt en jädrans konkurrens, men jag är övertygad att på SM kommer hon att ta´t upp till guld! Fast...hon har börjat dansa Hip Hop hon också så det står nog inte på förrän hon också sopar banan, hon måste bara bestämma sig för att börja tävla ;) "Knoll" och "Tott" = Julius och Wilgot..... Ja,de fyller fem år 27 juni och de är bara helt underbara de också, ingenting gemensamt som tvillingar mer än föräldrarna OCH att de har samma brytningsfel OCH att de är översynta och kommer att få glasögon vilken dag som helst. Förresten... Jag har blivit attackerad av en tupp!! Fanskapet siktade in sig på mina ögon, men träffade exakt mitt emellan ögonen på näsryggen! Klorna rev mig i pannan och på kinden, men tuppfan, han åt vi upp på påskdagen och han smakade alldeles förträffligt må jag säga! Såren på min näsa har läkt väldigt bra, men se tuppar, det har jag inget till övers för längre! Gustav, han jobbar åt Veteranpoolen, just nu gör han och Börje (jobbarkompis) en altan (egentligen två) åt en dam som är 91 år och hennes make, som är några år äldre ;) Ljuvligt tycker jag! Ja....livet är väl som det är, finns ingen annan än du själv som kan göra nåt eller på annat vis förändra livet om du inte är nöjd, så.... Elfrida och jag är ute på "upperupptäcksfärder" så fort det ger tillfällen och jag har åkt nästan 120 mil med henne sedan april förra året! Var ju faktiskt ute med henne dagen före julafton och det var så häftigt, för jag träffade så många som jag inte träffat på väldigt länge och vi pratade och kramades, det gör man ju inför högtider, vare sig man vill eller inte ;) Men nu så är det ju vår, eller det är april, med allt som april för med sig med skitväder hit och dit, precis som det ska vara alltså! Hoppas nu att alla kommer att njuta av våren som faktiskt är på G trots 10-12 kallgrader på nätterna. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: