Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk, att sommaren kom...

Kategori: Allmänt

...till slut!
 
Faktiskt tredje dagen idag som det är riktigt fint väder direkt på morgonen!
Solen skiner och det var 14 grader varmt i skuggan redan vid 6.30-tiden!
 
Idag är det söndag och just nu är det ganska tyst och stillsamt på gatan här hos mig, men det står nog inte på, förrän någon kommer på att de ska klippa gräset eller trimma, det brukar aldrig slå fel så...
 
Denna "sommar" har det blivit väldigt få "promenader" med Elfrida, men i fredags så drog jag iväg, hade lunch med och sangria, för en kompis och jag hade bestämt att vi skulle ha en "spanien-eftermiddag/kväll".
Vi har tänkt oss det ända sedan i maj och inte förrän nu, i augusti gick det att förverkliga, det är nästan 1 mil enkel resa så det gäller ju att vädret är bra...
En väldigt bra dag blev det och vi hade det så mysigt!
 
Maken, han bygger altaner han, just nu en på 115 kvadrat!
Han håller till inte alls så långt hemifrån, jag tog en Elfridatur dit i förra veckan och det såg hur bra ut som helst, är det något han kan vid det här laget så är det att fixa altaner!
 
I morgon börjar "allvaret" för twinsen igen, de ska börja på nytt "dagis" och det blir inskolning till att börja med, men jag tror ju att det kommer att gå jättebra.
Det är ett helt nytt dagis, med egen kock som kommer att baka bröd varje dag och laga mat från grunden av närodlat och i största möjliga mån ekologiskt.
Ett rum kommer att vara ateljé och ett rum är till för vattenlek och jag tycker det verkar vara toppen!
Ett stoooooort gammalt trähus är det och för väldigt längesedan var det BB där, yngsta dotterns farfar är född där och han är ju över 85 år nu..
 
Nej, nu ska jag göra mig iordning och föreslå maken att vi drar iväg på en Amazontur!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men nä... Försvann min kommentar som jag gjorde häromdan???

    Nåja... Hoppas Sangriaturen blev trevlig och att twinsen inte råkar ut för alltför många dagisbaciller. Det var nog ungefär det jag skrev.

    Kram!

    2015-08-12 | 20:03:03
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Alla "turer" till den vännen är trevliga, vare sig med eller utan sangria ;)
    Än så länge har twinsen klarat sig och de tycker det är SÅ roligt på det nya dagiset!
    Ha dé!/Kram

    2015-08-13 | 13:57:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Så himla bra med ett dagis där man bakar och lagar mat själva!

    2015-09-01 | 10:13:21
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Det är ett toppendagis!
    Tänk bara, att ha ett helt rum som ateljé och ett helt rum för vattenlek!
    Båda trivs jättebra!
    Ha dé!

    2015-09-02 | 13:38:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: