Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nämen....

Kategori: Allmänt

Tänk, det är flera år sedan jag skrev på min blogg och det kan jag ju tycka är lite synd faktiskt.
Det har hänt mycket sen sist, flytt (inte vi) och framförallt så har barnbarnen blivit väldigt stora ;)
Elliot, han är dryga 17 år nu och läser andra året på gymnasiet, jobbar som servitör på restaurang när han har ledigt från skolan, en kille som man kan vara stolt över och det är jag/vi.
Elvira, hon går i 8:an och dansar på, väldigt duktig i båda.
Ture, han går i 3:an och tycker för första gången att det faktiskt är ganska kul det där med skolan och det beror nog på att de börjat, inte bara med slöjd, utan även med engelska.
Twinsen då... de går i 1:an och de är jätteduktiga på att både läsa, räkna och busa ;)
Morris, han fyller 18 år i maj och är fortfarande gatans skräck, det är "catfights" mer eller mindre vareviga dag alltså! Har sagt åt honom att han ska gå i pension, men....
Gustav....
Ja, han jobbar på han och han mår så bra av det och Veteranpoolen drog ett "guldkort" där, det lovar jag!
Jag själv då?
Jodå, det är väl "som vanligt" tror jag, lite sämre på att gå kanske, men annars så ;)
Det där med flytt...
Det är äldsta dottern med sina fyra barn som flyttat tillbaka till staden och de bor kanske 4-500 meter från oss och det känns bara bra!
Men...Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: