Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sommar-vinter...

Kategori: Allmänt

....ja, tiden går fort!
 
Mycket har hänt sen sist, äldsta dotter med familj har flyttat ut i "urskogen"!
Mmmm...om man måste åka tre (3) km rakt in i skogen för att komma till dem, då jädrar är det "urskogen" och det är lugnt och vackert där!
Gården ligger 25-30 meter från två (2) sjöar som liksom "går ihop" fast ändå inte...??
Ja, det är ett paradis minsann!
 
Elliot och Elvira tävlar på i dansens värld och de är jätteduktiga!
Twinsen...ja, de utvecklas och är väldigt "för sig" som man brukar säga, ett otroligt ordförråd har de och det gläder mig, det har alla mina barnbarn haft/har.
 
Ture har börjat i förskoleklass och han tycker väl att det är "sådär", fast jag tror ju att han trivs ;)
Blir ju att man umgås mindre med Ture då han bor 10 mil ifrån, men jag försöker åka så ofta jag har möjlighet och det är så tråkigt att jag blev sjuk med feber på luciadagen då jag bestämt mig för att åka till Gävle tiiiiidigt på morgonen för att vara med på Ture´s "tomtesjung" som de hade ute på skolgården klockan 8.10..
Men, men, det blir väl fler tillfällen hoppas jag!
 
Gubben då...
Jodå, han jobbar och står i, är till England mellan varven, annars så jobbar han åt Veteranpoolen och trivs så förbaskat bra!
Fast...just nu har han influensan och jag har inte på våra 20 år tillsammans varit med om att han varit så krasslig.
Idag så har jag "luftat" honom, alltså tagit med honom ut i bilen en sväng eftersom han inte varit utanför hemmets fyra väggar sedan i fredags och gissa om han var slut!
 
Jag då....
Ja, jag har haft ett skov, eller jag har ett skov som tydligen aldrig vill ge sig och det har varit en jobbig tid, men det kan ju inte bli annat än bättre....eller?
 
Nu är det snart julafton och jag har alla julklappar klara, ingen stress över huvud taget, julen kommer och julen går, det har jag lärt mig under åren!
Få se då, om maken är frisk till julafton, annars blir vi hemma han och jag, inget mer mer det!
Nu hoppas jag att alla får en fröjdefull jul och ett gott nytt år! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej, så trevligt det låter med skogsborna. Där blir dom nog fast ska du se...
    Det är mycket baciller som grasserar nu i juletid, så synd för många som väntat länge på att få träffas och sen kanske ligger sjuka lagom till den stora dagen...Jag ska koka min julgröt och till den ta en skinkmacka, det bästa med julen är att barn o barnbarn kommer på besök imorgon. Det blir ju inte ofta jag får krama om dom...En julekram skickar jag till dig, med hopp om att ni får vara friska o krya

    2016-12-24 | 09:09:42
  • åsa säger:

    Paula:
    Ja, här blev det ju sjukt lagom till julen, men på julafton sammanstrålade vi i "urskogen", alla var ju på nåt sätt sjuk ;=)
    Hoppas du får en skön fortsättning på helgerna och va roligt att barn/barnbarn och även barnbarnsbarnet kom till dig!
    Ha dé!/Kram

    2016-12-26 | 16:20:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: