Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jaha.....

Kategori: Allmänt

...nu är det kväller igen och det är bara sängen som väntar...
I dag har det inte hänt så speciellt mycket, äldsta dottern, barnbarnen, byrackan och mormor var en sväng till Leksand och fikade.
Det regnade när vi skulle åka dit så barnen var ju tvugna att ha "ablably" enligt lillprinsessan, alltså mellan parkeringen och fiket.
Hon är häftig vår prinsessa, hon pratar HELA TIDEN!!
Alltså, hon frågar och svarar...hon skrattar åt någonting hon just sagt själv och hon är nästan alltid glad!
Hon kan sitta ute i sandlådan och prata med fåglarna, hon frågar och frågar och så skrattar hon...jag kan ge mig f-n på att de svarar henne...
Hon är väldigt lik sin moster som hon var när hon var liten.
Bekanta till oss frågade henne om hon inte kunde vara tyst, nej! Svarade hon, då var hon inte fyllda fyra.
Men, jag tycker att det är bra att de pratar och har funderingar, det kan ju bli lite enerverande, när de kommer upp i den där åldern då inga förklaringar räcker till, utan det ska vidareutvecklas i det oändliga...
När mina barn var små och höll på att driva mig till vansinne eftersom de (mestadels barnbarnens moster) inte blev nöjd någon gång, då slog jag telefonnumret till farfar.
Han om någon hade det där otroliga tålamodet att på telefon förklara så att min yngsta blev nöjd, det kunde ta timmar....
Allting skulle ju vidareutvecklas så långt det gick...
Men, nu jobbar hon som fritidspedagog och jag hoppas verkligen att det finns barn på hennes skola som vill veta ALLT om ALLTING!! Då, kanske hon får en inblick i hur mycket tålamod vi besatt..
Men, jag älskar henne ändå..
Storasyster var också väldigt vetgirig, men hon brukade nöja sig med EN förklaring, men inte lillasyster, nej då..
-Nu är vår lilla prinsessa väldigt lik sin moster i mångt och mycket, ska bli kul att se, om hon blir lika vetgirig.
Nej, nu ska byrackan ut på "nattpinken".
Ha dé ! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    tålamod är inte min bästa gren,
    det är inte alla som har en närvarande far eller farfar, tänk på det
    barn är också människor och barnbarn är övermänniskor, så är det nog!

    2007-08-17 | 19:31:28
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Egentligen så behöver det inte vara en far eller farfar, huvudsaken är att man ger sig tid till att lyssna på barnen ( och så kan man ju låtsas att man besitter ett stort tålamod).
    Och du har helt rätt , barn är verkligen övermänniskor!

    2007-08-17 | 22:50:09

Kommentera inlägget här: