Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu har....

Kategori: Allmänt

...Vi klarat av de "klassiska" svenska maträtterna.
Vi har alltså ätit rotmos och fläsklägg, kalops, kålpudding OCH surströmming.....gissa vad min man tyckte var godast...
ja, inte var det husmanskosten utan SURSTRÖMMING!!!!!!
Hur f-n kan man tycka att surströmming är godare än tex. kålpudding?
Men, det som var roligt, det var att barnbarnen var med när det avåts surströmming och ingen utav dem sa någonting om lukten.
Nu öppnar ju alltid min käre make burken utomhus och låter den "lukta av sig" en stund innan han tar in den och jag tror faktiskt at det "hjälper".
Nu kan jag alltså skjutsa min käre make till flygplatsen igen på söndag medveten om att han i alla fall har sluppit vita bönor och pommes frites när han varit hemma.
Här i Dalarna har vi ju haft kallast i landet, -4,5...redan i augusti!!
I Kiruna har de redan fått så mycket snö att barnen har åkt pulka...jag har sagt det förut, klimatförändringar....
Det är ju tur, att man själv är död om ca.50 år för vem f-n vet, hur det ser ut då.
Men, man kan ju inte annat än ha dåligt samvete för att man bidragit till allt skit....
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • lilldotra säger:

    Ja men om man är död kan man väl inte ha dåligt samvete?!?! men det rör ju som bekant inte dig eftersom du har kontraktet som du skrev på... med andra ord kommer du ha grymt dåligt samvete...
    ska bli så kul att ni kommer hit på söndag, synd bara att G inte kan följa! Hälsa trevlig resa!! Puss puss /lilldotra

    2007-09-01 | 00:08:39

Kommentera inlägget här: