Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sommarväder...

Kategori: Allmänt

....har vi ju fått till slut i alla fall...
Det var tråkigt att de flesta har återgått till arbetet lagom tills det vackra vädret kom.
Men, det brukar vara så, att sommaren kommer av sig när det har varit skolavslutning och återkommer när "industrisemestern" är slut.
Nu finns det väl ingen "industrisemester" kvar längre, nu för tiden så stänger väl inte fabrikerna helt under juli antar jag.
I dag har vi haft ett ganska växlande väder, sol, åska, regn, blåst och kvavt....
Kan inte förstå, att det inte blir svalare och klarare luft när det har åskat och regnat.
Förr så sa man alltid att det blir bättre bara det får åska och regna lite....Hmmm...kan det också bero på klimatförändringarn??
Man kanske skulle ringa Per Holmgren och fråga....

Hade ju så otroligt mycket bär på körsbärsträdet, jag plockade av drygt 10 liter och tänkte att jag skulle plocka resten efter ett par dagar, men när jag tittade ut så såg jag att det inte fanns et enda bär kvar!
Fåglarna har haft riktigt kalas, det är soprent på trädet!
Men inte är jag missunsam, det är det bara hunden som är i den här familjen särskilt när det gäller fåglarna.
Jag brukar alltid erbjuda hunden det som jag tänker slänga ut till fåglarna, oftast så fnyser han åt det så att det stänker ur nosen på honom, men så fort jag har kastat ut, då jäklar går han som en myrslok.
Men, är man snart 14 år, då får man ha sina egenheter tycker jag, han är så snäll och go, har aldrig gjort något eller någon nå´t ont i hela sitt liv.
Han är stel i sina leder, haltar ibland, har en krossad disk efter att ha blivit biten över ryggen av en schäfer, är stendöv, ser dåligt, men han är världens goaste hund i alla fall. ( Han har ganska taskig andedräkt nu för tiden också)...
Nej, nu ska byrackan och jag ta en promenad, just nu så är det uppehåll.
Ha dé ! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    nu är det varmt och hundarna lär svettas genom tungan, det är synd om de nya fattigbarnen, som på något sätt får det på köpet, det är inte kul att vara fattigare än andra barn, när man går i skolan!

    2007-08-08 | 22:43:36
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Det har du så rätt i så, speciellt inte om man ska vara tvungen att gå runt med tungan hängande som en slips...

    2007-08-08 | 23:08:17
  • Anonym säger:

    ha en bra helg,
    en får göra så gott en kan,
    att vara förälder är ett kall, J1 är snart vuxen (30), J2 (26) har lite manligt "babyhull" kvar!
    hare bättre än bäst!

    2007-08-10 | 20:00:18
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • Uttmo säger:

    Mamma min mamma, vem är väl som du, ingen i hela världen!!
    Sitter och läser dina inlägg och ville bara skriva AJ LÖV JO SÅ!!!
    Jag är så lycklig och glad över att just du är min mamma, skulle aldrig klara av det som händer utan dig. Jag är så ledsen att jag för en sekund tappade bort mig och svek...kommer aldrig att ske igen. JAG VET. Jag vore inte den jag är om det inte var för dig, jag är vilsen utan dig, det ska du veta.
    Puss och kläm, underbara DU!!!
    Hörs imorgon om vår "Bond-safari-dag"- vi ser fram mot det alla tre här hemma.
    Puss
    / Uttmo

    2007-08-10 | 20:45:07
  • Åsa säger:

    Ha en bra helg själv och kom ihåg, att vi alla är unika.
    Kram till dig och din fru!

    2007-08-10 | 22:59:45
  • Åsa säger:

    Alltså, det var latmasken med fru som fick kram!
    "Uttmo" får kram av mamma i morgon.

    2007-08-10 | 23:02:57

Kommentera inlägget här: