Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Surströmming....

Kategori: Allmänt

...kan ju var ett känsligt ämne.
Det finns nog inget mittemellan när det gäller surströmming, antingen så äter man eller så äter man inte!
Jag själv har ju försökt flera gånger för jag tycker att det ser så gott ut, men när jag har en tugga i munnen så kan jag inte svälja....jag har försökt så många gånger men det går bara inte.
Min man han fullkomligt älskar "surisar" och det förstår jag, fiskarson från Hälsingland som han är, hans bror gör egen surströmming förresten.
Det jag menade med känsligt ämne är, att vi har grannar som helt enkelt avskyr lukten av surströmming, det är så att de bävar för att vi ska äta "surisar" hemma hos oss...
Jag personligen tycker att det är så djävla fjantigt utav vuxna personer att överhuvudtaget komma med en så´n kommentar.
Jag svarade att, det kan ju vara så, att lukten kan bero på att man har munnen för nära näsan....oops, det var inte populärt...
Det är så, att min man är ju i London och jobbar och grannarna vet, att när han kommer hem, då vill han ha "surisar" och det ska han få, så i dag frågade de när de skulle vara tvugna att "fly" hemifrån efersom det skulle komma att lukta så fruktansvärt!!!
Jag sa också, att när han kommer hem, då vill han först och främst ha rotmos och fläsklägg och det har jag lovat att det ska stå på bordet.( Han har varit borta i flera veckor nu och det dröjer minst en och en halv vecka till)
Men..."surisar" kommer han att äta med en annan granne, HON tycker att det luktar så gott att "snålvattnet" rinner i hennes mun, där ser man hur olika det är.
Själv så kommer jag att äta något annat gott, inte f-n bryr jag mig om att det luktar som det gör...( jag kanske har mun för nära näsan)!!!
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    redan igår försökte jag kommentera, men det ville sig liksom inte, kanske går det bättre ikväll, surströmming - det är inget att leka med, om jag säger så1

    2007-08-07 | 22:38:25
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • Åsa säger:

    Nej, jag har förstått det!!!
    Ta bara burken, den måste ju hanteras varsamt om den buktar utåt väldigt mycket....

    2007-08-07 | 23:16:11

Kommentera inlägget här: