Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tisdag ...

Kategori: Allmänt

...är det i dag, och i morgon ska jag åka till Västerås och hämta min käre make.
Nu har han varit borta ett bra tag, det ska bli sååå roligt att han är hemma ett tag.
Allting ändras jämt i hans jobb, han är inbokad tillbaka till London den 2/9 så man får väl vara tacksam....
Här hos mig är det strålande väder, +25 grader och inte ett moln på himmelen, så de som säger att sommaren är slut...släng er i väggen!
-Det är ju tur, att min man kommer att ha semester nu när det ska vara så fint väder.
Det innebär, att han ska greja med allt möjligt och omöjligt om jag känner honom rätt, jag vet att han längtar efter att få "dona" här hemma och med eget hus så finns det alltid någonting att göra...
Vi har ett gammalt garage, det måste vi riva om vi ska kunna få plats med en pool. Ja, garaget det ska rivas i alla fall, det hänger knappt ihop och det är ungefär där som vi tänkt ha poolen.
-Tänk, vad mysigt det skulle vara att ha poolparty på midsommarafton, med paraplydrinkar, bastkjol och hawaiikrans..
(Det tar ju i alla fall en hel dag för oss annars med att klä midsommarstången, i stället hoppar man i spat..)
Vi får väl se drömmar måste man ju få ha tycker jag, kan man sedan förverkliga drömmarna, då är det väl bra.
-I dag så har byrackan sovit väldigt mycket, det märks så tydligt att han har blivit gammal. Det är inte roligt, man vet att ta tillvara på tiden man får ha tillsammans med honom.
Han är världens snällaste och goaste hund, det finns inget ont i honom, han har alltid varit lika snäll mot allt och alla.
Nu ska jag och byrackan ta en liten promenad, det är så skönt ute.
Ha dé! /tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: