Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Visst.....

Kategori: Allmänt

...är det väl ganska konstigt det där med att skicka mail...
Som för mig, det är ju en grej som inte funnits i mitt "tänk" speciellt länge.
Men, jag , jag kollar ju fortfarande varje dag om jag fått några nya mail och om jag inte fått det, ja då kan jag känna, att jag blir sur, speciellt om jag inte har fått svar på mail som jag skickat..!
Visst är väl det ett tecken på att världen, ja, världen den kommer aldrig att bli som den varit förut.
Men, förut så skickade man brev, som man klistrade på frimärke som porto och lade på en postlåda, sedan tömdes lådan och posten sorterades, brevbäringen såg till att brevet kom till adressaten, kanske efter 4-5 dár, det berodde helt på hur ofta postdiligensen gick......
Men, då visste man att det tog den där tiden för brevet att komma fram till vederbörande, men nu så kan de ju läsa det man skrivit och skickat nästan innan man sänt det....
Jag tycker i alla fall, att det hör till god ton att svara på mailen man får, vill man av någon anledning inte svara...jamen då skriver man för i helvete det!!!
Allt här i livet handlar om att behandla sina medmänniskor med respekt och omtanke, ibland mer eller mindre, men...ful får man vara men inte dum....ful, det kan du inte rå för, men dum....
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: