Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det har....

Kategori: Allmänt

...varit slow motion här ett par dagar...
På grund utav att jag har som vanligt gjort mer än vad jag egentligen klarar av...
Jag kan bli så förbannad på mig själv, jag vet ju hur mycket jag klarar utan att bli helt "körd".
Det är det som retar mig, att det finns folk, som tycker att ALLA ska "dömas" lika, fast ALLA har inte samma problematik.
Jag, är "skadad" sedan 1972, jag hade inte fyllt 18 år när jag var med om en motorcykelolycka som gjorde att jag har spenderat år på sjukhus...
Jag har opererat mitt högerben 15 gånger och sista gången (som det skulle ha blivit) så fick jag sjukhussjuka i benet, på grund utav att de hade "glömt" tre dränageslangar i mitt underben....
Jag fick äta dunderpenicillin i tre år och under den tiden så värkte det hål i mitt knä med jämna mellanrum och det var inte så trevligt, det gjorde förbaskat ont!
Det som gör mig så förbannad, det är, att ortopeden de visste att jag hade slangarna kvar i benet, men infektion, de visste ingenting...
Men, ortopeden, de tyckte att jag var jobbig när jag ifrågasatte varför de inte tagit bort de där djävla slangarna när de visste att fanns där..
Jag åt alltså dunderpenicillin i tre år, jag fick gå och ta leverprov en gång i månaden för det var risk för allvarliga men....
Kontentan av det hela, det är att efter den där operationen jag gjorde så blev jag helt "körd" i hela min kropp, mina tarmar är förstörda och mina leder likaså, jag har konstant värk, jag behöver kryckor för att kunna gå utomhus, jag behöver hjälpmedel för att överhuvudtaget fungera i vardagen...men det finns ändå de som anser att ALLA med förtidspension ska kunna jobba åtminstone två timmar per dag..
Snart är det väl skottpengar på en sån som mig!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: