Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Har just....

Kategori: Allmänt

...ätit middag för mig själv, som vanligt....
Tycker, att det är jättetråkigt att sitta och äta för mig själv, men kan ju trösta mig med, att det smakade väldigt bra.
Gjorde en rotfruktsgratäng och till den stekte jag fläskkarré och tog ett glas rött vin.
Det är såååå tråkigt med helgerna när maken är borta på jobb, vet inte hur jag ska göra, för att de ska gå fort.
I dag har jag och byrackan varit till lillprinsen och prinsessan och fikat, vi blev bjudna på nybakade pepparkakor och det var väldigt gott, det tyckte byrackan med, han blev bjuden på de som var mer svarta än bruna..
Kommer ihåg, när mina barn var små, de fick ju alltid baka pepparkakor och det var bland det tråkigaste jag visste...degen tar ju aldrig slut!!
Men, på den tiden hade vi en annan byracka som älskade allt som hade med pepparkakor att göra...han snodde varje gran som tillhörde pepparkakshuset vartenda år..
Vi såg, att han varit framme och snott eftersom det fanns spår efter florsocker på mattan under bordet där pepparkakshuset stod och det försvann ju granar hela tiden....
Han älskade också pepparkaksdeg, vilket gjorde att han blev dålig i magen och det var inte roligt...
Byrackan, han gillar också pepparkakor i alla dess former, men han är inte "manisk" som vår andra byracka, han kunde göra vad som helst för att få en pepparkaka.
Vi ska snart gå ut en sväng byrackan och jag, han kommer inte att gilla det för det är svinkallt ute och han vägrar ju att ha täcke på sig.
Ja, vägra och vägra, sätter jag på täcket så sitter det ju där, men han varken kissar eller bajsar om han har täcke på sig...
Vitsen med att gå ut med honom är ju att ha ska "göra ifrån sig"...eller...
Nej, det här duger inte, nu får jag lov att göra lite nytta, på så vis så går tiden lite fortare.
Ha dé! /tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Jag förstår att det är trist att sitta ensam vid matbordet! Här händer det ibland när sambon är ute på jobb, men oftast kommer han ändå hem på kvällen. De dagarna passar jag på att äta sånt som han inte gillar, ofta vegetariskt,,,,han tycker inte det är någon riktig mat, tsss
    Alla mina jyckar går gladeligen ut när det är -10, jag har fått täcken till pappisarna, men dom har jag bara på om vi ska sitta i en kall bil. Rör dom på sig så klarar dom sig utmärkt.
    Nu slamrar sambon med disken, jag har tur idag, han har både lagat maten och tar hand om disken!
    Ha en skön kväll

    2007-12-16 | 18:06:21
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Ja du Paula, att äta i sin ensamhet, det är inte roligt i längden.
    Vet ju, att du är en riktig "matmamma" och det är jag också.
    Tycker att det är jätteroligt att laga mat och att få bjuda på den, men oftast sitter jag ju själv och äter....
    Byrackan, han fryser nog inte speciellt mycket om kroppen, det är tassarna han får kramp i och det ser smärtsamt ut.
    Om jag inte har kryckor, ja då kan jag lyfta upp honom och värma tassarna ett tag och då brukar det gå bra igen.
    Så jag och byrackan håller inte med dig om att det ska vara så här kallt ända till mars.../ Ha dé!

    2007-12-16 | 22:21:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Martina säger:

    Kom hit och laga mat åt mig och mina barn vettja! Hehe... Jag gillar också att laga mat men just nu är jag så jäkla trött på skiten... :-)

    2007-12-17 | 15:58:06
  • Åsa säger:

    Martina..om du bodde här, så skulle jag kunna laga mat åt dig och barnen varenda dag, bara roligt med middagssällskap..
    Ha dé!/ Kram

    2007-12-17 | 18:46:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Martina säger:

    Men gud vad du är gullig. Det är ju inte klokt. Ja, det blir till o flytta till Dalarna, det hör ju jag det... :-)

    2007-12-18 | 12:02:25

Kommentera inlägget här: