Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lucia...

Kategori: Allmänt

...har jag varit och tittat på nu på morgonen.
Det var ju barnbarnen som lussade på dagis och jag lovar...de var hur söta som helst..
Det är alltid luciatåg ute på barnens dagis, förmodligen för att det är mer praktiskt så.
Man blir bjuden på glögg, kaffe eller thé och pepparkaka, det är jättemysigt.
Här hos mig var det -10 i morse och barnen hade lucia/stjärngosse kläder över sina vinteroveraller och lilla prinsessan, hon såg ut som en michelingubbe, men hon var bedårande söt..
Lillprinsen, han tyckte det var fränt med en stjärna "på pinne" så han var nöjd fast stjärngossestruten gick sönder.
Prinsen, han sjöng med i alla sånger, men prinsessan hon var hur allvarlig som helst, där drogs det inte på mun minsann..hon tittade sig mest förskräckt omkring undrandes vad sjutton det var som hände...
Mormor, hon klarade av att inte gråta av rörelse vilket är väldigt ovanligt, det minsta lilla som är rörande så nog sjutton börjar jag att gråta..
Det måste bero på åldern....
Nu har det blivit lite mildare ute, så jag ska ta med byrackan på en liten promenad hade jag tänkt, få se, om han tycker att det är en bra idé...
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Pia säger:

    Hej!
    Tänkte att, eftersom "alla" tittar in här då och då, tala om att jag har fixat ett "släktforum" för oss. Du som gillar att skriva kan väl titta in och registrera dig... du kan lägga in bilder på de små "kungligheterna" också;-) Och nu tycker jag att alla i släkten kan gå med på forumet och slänga några ord då och då:-)
    Adressen är: http://fernqvist.forum24.se
    Puss & Kram//Pia

    2007-12-14 | 03:39:51
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se
  • Garbo säger:

    På tal om lättrörd så fick jag glans i ögona igår morse på bussen på väg hem,busschauffören hade radion på och det var luciasånger och jag fick en klump i halsen och mindes svunna tider...
    (Får skylla på trötthet)

    /Kram o ha nu en bra helg med de dina :)

    2007-12-14 | 08:55:38
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Pia, du är ju så duktig på det här med datorer, jag kan ju ingenting mer än att skriva blogg och att kommentera andras...
    Hur ska detta sluta..
    Får väl fråga döttrarna, hur jag ska bete mig.
    Ha dé!/ Kram

    2007-12-14 | 09:57:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Garbo, det var faktiskt helt otroligt, att jag inte började "ula och grina" när de var så duktiga på dagis.
    Men..det kan ju bero på, att det var så jäkla kallt så tårarna hade nog frusit på kinderna..
    Ha en skön helg och se till, att du får sova lite..
    Ha dé!/ Kram

    2007-12-14 | 10:00:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: