Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Förstår mig inte på....

Kategori: Allmänt

folk...
På vår gata där vi bor, har det alltid varit lugnt och skönt.
Tills för 1,5 år sedan då det flyttade hit ett par, som inte vet vad hänsyn är!
Nu har de festat i fyra dagar och det är inga "normala" fester de har. Karl´n i huset har en gammal amerikanare, en riktig "ölhäck", det finns inte mycket på den bilen som sitter fast...
När han blir full, då ska han ut och varva motorn, det är inte "tomgångskörning tillåten 1 minut", utan det varvas till förbannelse!
Jag vet inte hur polisen stäler sig till det, att han startar bilen i asberusat tillstånd, han kör ju inte med den, men... får man verkligen stå och varva en motor så där?
Funderar på om jag ska ringa till en "gammelmåg" som är polis och fråga, det är inte bra att stå och varva en V8 så som han gör. Närmsta grannarna har dessutom sina sovrumsfönster mot "ölhäcken".
Jag kan inte förstå, att man som snart 45-åring kan tycka att det är "fränt" det han håller på med.
Lite sjukt är det väl.....
Just nu är det ett djävla liv ifrån deras hus, men jag tröstar mig med att de snart supit sig redlösa...
Ha dé ! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: