Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Körsbär....

Kategori: Allmänt

....har vi i massor! Har aldrig varit med om att körsbärsträdet har dignat som det gör i år.
Har varit ut i dag och plockat av över 10 liter mogna bär, det finns mer än dubbelt så mycket kvar.
Vet inte vad jag ska göra med bären, funderar på om jag ska försöka att göra körsbärsvin, det borde väl gå bra, jag har gjort utav vinbär förut och det blev lyckat.
Men i år blev det varken svarta eller röda vinbär, likadant förra året, men före det så har det kommit massor.
Buskarna behöver nog ta igen sig mellan varven, det är ju logiskt att de inte orkar varje år.

I kväll ska jag hem till min äldsta dotter och äta blåbärspaj, hon skulle ut i skogen och plocka bär efter jobbet i dag.
När jag talade om det för maken, då blev han avundsjuk, han är ju i London och där får han ingen blåbärspaj....Sååå synd....
Ja London ja, där skulle de få mer regn i dag sa maken,men det är ingen fara just där han är men det är synd om de som är drabbade.
Maken talade om, att det finns stora vattentankar överallt i de drabbade områdena (med färskvatten) de tankarna urinerar ungdomar i bara för att förstöra!!! Hur f-n är man funtad då...det måste vara någonting som föräldrarna missat när de uppfostrade sina barn.
Allting finns på film, i England får man ju filma folk, det tycker jag är bra, har man ingenting att dölja så....
På så vis har polisen fått tag på de som är skyldiga och jag tycker, att DE ska vara tvugna att dricka vattnet. Nu var det inte bara på ett ställe de har saboterat utan på många.
Det var heller inte bara ett par stycken som urinerade, det var så pass många att vattnet blev helt otjänligt!
Fy f-n vilka ungdjävlar!!
Det måste fattas någonting i hjärnan på dem, deras anhöriga är ju också beroende utav det vatten de förorenade. SMART...
Nej, nu ska man kanske ta en promenad med byrackan, han tycker inte om regn, nu är det uppehåll så vi tar väl en vända. (Det är kolsvarta moln...)
Ha dé ! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: