Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Svamp....

Kategori: Allmänt

...finns det gott om redan nu.
Nu menar jag framförallt gula kantareller, det är ju bara en delikatess..
I skogen ovanför där jag bor, där finns det masssor med kantareller men även miljarders med myror!
Det finns "bautastora" myrstackar med ca.25 meters avstånd åt alla vädersträck!
Det innebär, att man inte gärna går där och plockar, risken för orm är ju minimal, men även om man har gummistövlar på sig så vimlar det av myror på dina ben....fy f-n vad jag tycker att det är hemskt.
De bits ju också de jäklarna, har man otur så kan man få stora "blaffor" efter betten.
Alltså...man förstår ju att det finns massor med kantareller i skogen, ingen vill ju gå där och plocka.
Men, i morgon ska jag ta med mig min väninna och åka iväg till en annan svampskog där det inte finns så mycket myror, men kanske orm i stället....har vi tur så slipper vi stöta på björn, det fanns i den skogen i våras, men de/den har säkert flyttat, vi får väl hoppas.
Jag kan ju säga lite förvånat..men, va konstigt, en människa med päls, här ute i skogen...då springer nog hon fort som f-n.
I dag har vi haft väldigt fint väder, inget regn, men det har regnat förut så jag behöver inte vattna i kväll, det är skönt.
Nu är min man i London igen, får hoppas att terroristerna håller f-n på sig, det är lite oroligt faktiskt.
Nu är det sådan tur att han jobbar i utkanten av själva London, men man vet ju aldrig var de idioterna slår till.
Nej, nu ska gammelhunden och jag ta en promenad, det är fortfarande +18 ute.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    london är bra, en tidig favoritstad! irkafiaskot har väl inte underlättat relationerna - om jag säger så!
    svamp - ska man ha i grytor och/eller mellan tårna, möjligen i ljumsken eller på/i andra vitala kroppsdelar,
    surströmming är motsatsen till det nya franska köket, då ska pojkarna skiljas från männen, man skulle ju kunna säga flickorna fr kvinnorna - men det blir inte lika slagkraftigt då!

    2007-07-18 | 23:21:01
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Du är rolig du latmasken, kan se framför mig kantareller mellan tårna eller andra vitala kroppsdelar....
    Surströmming, kan jag förstå uppfattas som en delikatess av vissa gourmander, men själv kan jag inte svälja det tyvärr.

    2007-07-19 | 15:08:11

Kommentera inlägget här: