Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Altanen...

Kategori: Allmänt

...sitter jag på just nu...
Ja, altanen sitter jag på 365 dagar om året, eftersom vi har en altan som är inglasad och isolerad....vad mer kan man önska???
Jo, kanske en pool...men, det kommer vi att ha nästa år!!
Nu har vi kommit överens min man och jag, att om vi skaffar en pool i stället för en snöscooter...Då kan vi umgås hela familjen. Inte nog med det...vi höjer värdet på huset...och, vem f-n vill sälja..
Nu är det så, att vi har en motorcykel, min mans ögonsten,som vi hade tänkt sälja för finansieringen,men..jag tror inte att vi behöver göra det.
Jag är övertygad om att vi ska klara det i alla fall, men, vi tänker ändå inte skicka efter något billigt "skit", utan vi kontaktar säkert någon på "hemmaplan"
Det kommer att bli dyrare, men å andra sidan har jag hjälp att få inom (faktiskt) 500 meter....
Ja, va f-n man blir ju bekväm på gamla dár....

Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    altan är fán inget att leka med, ej heller MC, och pengar skulle man ha mer av, lite extra av allt, det som är bra alltså, skulle man ha, och lite mindre extra av allt av det som inte är så bra,
    hej svejs....

    2007-06-20 | 20:37:02
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Eftersom jag aldrig vill åka på semester så tycker jag/vi att vi kan ta kostnaden en pool går på, det motsvarar ungefär två utlandsresor/år.
    Är man hemkär så är man../tant raffa

    2007-06-20 | 22:37:31

Kommentera inlägget här: