Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

måndag igen...

Kategori: Allmänt

..och solen den skiner...
Men, i dag är det inte så varmt, bara +29 i skuggan!
Man ska inte klaga sägs det, men nog vore lite regn skönt!
Det mest idealiska vore om det regnade på nätterna, det måste det ha gjort när jag var liten för jag minns inte en enda regndag....Tänk, vad skönt, sol på dagen och regn på natten.Det vore också bra för grundvattnet, för tänk, vad grundvattennivån har sjunkit!
Har en kompis (faktiskt) som alltid ler när det regnar och säger..tänk, vad bra för grundvattennivån, hon, HON är djävligt positiv!!
I går så klipptes det gräsmatta här, vi var tillochmed tvugna att klippa det "nysådda" som har vuxit ganska fläckvis, men det som har vuxit, det har tamejfan vuxit!
Nu behöver vi inte klippa förrän till midsommar, det måste vara fixat så att vi kan slå "snorungarna" i kubb! Vi, det är maken och jag, vi är ju lite till åren men kan ju vara bra för det.
Jag brukar säga, att jag både är fallfrukt och kantstött....
Nu ska jag ta och vattna mina blommor för regnet lyser med sin frånvaro.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: